// ۱۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۳۹

روز بودا که بودا پورنیما هم نامیده می‌شود، روزی است که به باور بوداییان، شخص بودا به درجهٔ رستگاری (نیروانا) رسیده‌است. در این روز بودایی‌ ها به معابد می‌روند و با تقدیم هدایا به راهبان، از آن‌ها می‌خواهند که برایشان دعا کنند.

روشن کردن شمع و عود، به صدا درآوردن زنگ‌ های ناقوسی‌ شکل، غسل مجسمه‌ های بودا و پیشکش کردن غذا، لباس و میوه به راهبان، مدیتیشن گروهی از جمله آیین و رسوم متداول در این روز است. بودیسم بعد از اسلام بیشترین تعداد پیرو را در کشور مالزی دارد. در این کشور روز بودا به عنوان مهم‌ ترین مراسم مذهبی پیروان بودا تعطیل رسمی‌ ست و مردم مالزی همراه با بودایی‌ های سراسر دنیا این روز را جشن می‌گیرند.

مراسم سالانهٔ اصلی برای همهٔ بودایی‌ ها، وایساکا پورنیما است که در سریلانکا به عنوان جشنواره وساک و در هند به عنوان بودا جایانتی شناخته شده‌است.

روز وایساکا پورنیما در روز ماه کامل از ماه وایساکا رخ می‌دهد که در ماه مه ثبت شده‌است. مانند تمام جشنواره‌های دیگر بودایی آن را با توجه به سال قمری برگزار می‌کنند و با وجود گرمای هوا زائران از سراسر جهان برای حضور در جشن‌های بودا پورنیما می‌آیند. 

فرارو
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.