// ۲۷ تیر ۹۷ ، ۰۴:۰۰

سعید خال در گفتگو با ایسنا، در تشریح آخرین جزییات دو لایحه دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف و تقسیط هزینه‌های خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا (س) که کلیات آن به تصویب رسید و اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا (س) که مفاد آن به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید، گفت: هر دو لایحه با دقت نظر اعضای شورا در کمیسیون‌ های تخصصی مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت تا گامی در جهت شفاف‌ سازی و همچنین رفاه حال خانواده‌های متألم و داغدار و بویژه کم بضاعت برداشته شود.با سایت سرگرمی چفچفک همراه باشید.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ سازمان بهشت زهرا (س) حدود ۲۲۵۰۰ قبر رایگان به شهروندان اهدا کرده است و با تصویب لایحه تعیین بهای خدمات در بهشت زهرا (س) علاوه بر ایجاد شفافیت، خط بطلانی بر شایعه‌ های قبر نجومی و قبر میلیاردی و... نیز بود و برای تمامی شهروندان روشن کرد که امروز در این سازمان حداقل قیمت قبر در بهشت زهرا (س) به صورت رایگان و حداکثر قیمت قبر در قطعات قدیمی سازمان که بیش از ۴۵ سال از عمر آن گذشته حداکثر ۱۶ میلیون است و بنابراین هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه قیمت قبور نداشته و صرفا شرایط و تسهیلات برای افراد کم بضاعت تسهیل خواهد شد.

وی ادامه داد: تصویب این لوایح یکی از اقدامات مهم و شایسته و قابل توجه شورای اسلامی شهر تهران بود که برای چند سال روند آن در شورای قبلی متوقف شده بود. در حوزه خدمات سازمان بهشت زهرا (س) برای اولین بار به صورت شفاف قیمت خدمات به تصویب رسیده است که در این خصوص قیمت‌های سایر شهرستان‌ های کشور در نظر گرفته شده و حتی در قیاس با شهرستان‌های کشور قیمتهای تهران بسیار مناسب است تا افراد نیازمند در مراجعه به این سازمان دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) درباره اهدا یک طبقه قبر رایگان از سه طبقه و سرانجام دو طبقه دیگر برای هریک از شهروندان تهرانی تاکید کرد: شرایطی فراهم شد تا مردم عزیز و شریف و مراجعین داغدار بتوانند از خدماتی که در جهت رفاه حال آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند. به موجب این لایحه کماکان یک طبقه قبر در سازمان بهشت زهرا(س) به صورت رایگان اختصاص می‌یابد و هر شهروند که به سازمان بهشت زهرا (س) مراجعه کند از سه طبقه قبر، یک طبقه را بصورت رایگان دریافت می‌کند و دو طبقه باقی مانده خالی را به صورت یارانه‌ای با قیمت یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد و حتی اگر کسی توان پرداخت همین مبلغ و یا مبلغ اندک خدمات شستشو، تکفین و تدفین را هم نداشته باشد، به موجب این لایحه، سازمان بهشت زهرا (س) می‌تواند تا ۱۲ قسط آن را تقسیط کند و اگر در زمان موعد پرداخت توانایی پرداخت را نداشته باشد، از آن شهروند این هزینه دریافت نمی‌شود.

https://www.isna.ir/ خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency : مجله اینترنتی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. علی تیموری | ۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۵:۱۹ | لینک
    ببخشید من تو میانه زندگی میکنم اینا هزینه دفن و کفن و قبر همش رایگانه . تنها قبرستون رایگان تو کشور.
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Moallem-sq-miyaneh.jpg
    • | ۲۷ تیر ۹۷، ۲۱:۵۱
      حضور شما رو به وبلاگ خوش امد میگم