// ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۱۷:۰۴

دریاچه نمک Chaka؛ آیینه آسمان در زمین

دریاچه نمک Chaka در روستایی به همین نام در شهرستان Wulan در شمال غربی استان Qinghai  کشور چین واقع شده و یکی از زیباترین دریاچه های نمک در سراسر دنیا محسوب می شود.

«چاکا» در اصل یک فلات عظیم نمکی است که حدود ۹ کیلومتر طول و ۱۵ کیلومتر عرض دارد و با یک لایه باریک از نمک پوشیده شده. در طول فصل های خشک، این دریاچه بسیار کوچک تر از اندازه اصلی خود می شود و در روزهای بارانی دوباره به سایز واقعی اش بر می گردد.

دریاچه یاد شده عمق بسیار کمی دارد که در برخی از قسمت ها حتی به قوزک پا هم نمی رسد. به همین لحاظ گردشگران می توانند با خیال آسوده روی آن راه بروند. برخی اوقات، وقتی آسمان کاملا آبی است و ابرها خیلی زیبا در دلش جای گرفته اند، تصویر آن در دریاچه منعکس شده و چشم انداز فوق‌العاده زیبایی از خود بر جای می گذارد.

زمینی که این دریاچه نمک در آن واقع شده، در گذشته دریای کم عمقی بوده و حرکات تکتونیک زمین این بخش را بیش از ۳ هزار متر بالاتر آورده تا اینکه این فلات گسترده شکل گرفته است. حجم کوچکی از آب دریا که در این فلات باقی مانده بوده، به مرور زمان به دریاچه نمک تغییر هویت داده و ذریاچه مورد بحث را شکل داده است.

بیشتر حجم نمک این دریاچه از آب باران و رودخانه های فصلی جمع شده و به مرور زمان به درجه شوری آنها افزوده شده. در حال حاضر، بیش از ۵ متر نمک در دریاچه Chaka وجود دارد.

شاید بد نباشد بدانید که دریاچه نمک Qaidam Basin بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد. در طول حکومت دودمان Han Dynasty در چین، مردم محلی قوم Qiang نمک روزانه خود را از این دریاچه تامین می نمودند. نمک همچنین از مناطق دیگر همانند دریاچه Xian  که در حال حاضر به دریاچه Qinghai موسوم است، تهیه می شد.

1-w900

2-w900

3-w900

4-w900

5-w900

6-w900

7-w900

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.