// ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۰۳

پارک ملی دریاچه پلیتویک؛ پارکی روی آب

اگر دوست دارید روی آب قدم بزنید و یکی از زیباترین پارک‌های دنیا در کرواسی که دارای جنگل‌های زیبا با رودخانه‌ای بی‌نظیر است را تماشا کنید در این مقاله با چفچفک همراه باشید تا تجربه‌ای متفاوت کسب کنید.

شما با گشت و گذار در پارک ملی دریاچه‌های «پلیتویک» (Plitvice) در کرواسی می‌توانید از طبیعت زیبای موجود در این دریاچه دیدن کنید و در میان این آب‌های زلال راه بروید بدون آنکه خیس شوید. این به خاطر یک راهروی چوبی است که در میان این دریاچه، یعنی در عرض آن واقع شده است. دریاچه پلیتوایس دارای دریاچه های زیبای بسیاری است که با آبشارهای پلکانی به یکدیگر وصل شده‌اند.

پارک ملی دریاچه پلیتویک

این پارک ملی مملوء از جنگل‌های انبوه است، همچنین دارای ۱۶ دریاچه کریستالی است که از طریق مجموعه‌ای از آبشارهای پلکانی به یکدیگر متصل می‌شوند. این آب‌ها، غنی از مواد معدنی بوده و از دل سنگ‌ها بیرون می‌آیند و شکل آنها را به طور مداوم تغییر می‌دهند. ابرهای پروانه‌ای شکل، بر روی بیش از ۱۸ کیلومتر از مسیرهای چوبی و مسیرهای اطراف پرتگاه‌ها و بین آب‌های خروشان دیده می‌شوند.

پارک ملی دریاچه پلیتویک

بیش از شش ساعت طول می‌کشد تا با پای پیاده دریاچه‌ها را دور بزنید، یا می‌توانید با استفاده از قایق‌ها و اتوبوس‌های رایگان پارک، (در ماه‌های آوریل تا اکتبر هر ۳۰ دقیقه یکبار خدمات‌رسانی می‌کنند)، دو ساعت در وقت صرفه‌جویی کنید. از ورودی ۲، با اتوبوس می‌توانید به بالای دریاچه‌های فوقانی و به سمت ساحل کژجا، بزرگ‌ترین دریاچه پارک که حدود ۴ کیلومتر فاصله دارد رفته و به گردش بپردازید.

می‌توانید با یک قایق از اینجا به دریاچه‌های پایین‌تر بروید، جایی که جریان آب در «ولیکی اسلپ»، بلندترین آبشار کرواسی (۷۸ متر) به اوج خود می‌رسد. سپس مسیر به شدت صعودی می‌شود (مناظری زیبا و فرصت‌هایی برای عکاسی) تا به ایستگاه اتوبوس برسد، از اینجا می‌توانید با یک آسانسور به ورودی ۲ باز گردید.

پارک ملی دریاچه پلیتویک

اگر زمان‌تان محدود باشد، بخش دریاچه فوقانی را می‌توان در دو ساعت کاملا گشت. بخش‌های پایین‌تر سه برابر بیشتر زمان می‌برند، اگرچه توصیه ما این است که حرکت خود را با اتوبوس شروع کرده و با قایق به پایان برسانید تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

پارک ملی دریاچه پلیتویک

توجه داشته باشید که شنا در هیچ یک از دریاچه‌ها مجاز نیست.

پارک ملی دریاچه پلیتویک

منبع lonelyplanet
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.