// ۲۳ مهر ۹۶ ، ۲۲:۱۹

شارلوت پنیری یک دسر عالی است که پیشنهاد میکنیم در میهمانی ها درست کنید.
مواد لازم:
    بیسکویت سلامت: 10 عدد
    پنیر ماسکارپونه: 300 گرم
    خام صبحانه: 100 گرم
    پودر قند: 3 ق س
    خامه (فرم گرفته): 250 گرم
    پودر ژلاتین: 1 ق س
    آب: یک چهارم پیمانه
    توت فرنگی (خردشده): یک دوم پیمانه
    شکلات میوه ای: 1 بسته

طرز تهیه:
1. ژلاتین را روی آب پاشیده سپس به صورت بن ماری ذوب کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. خامه را فرم داده و کنار بگذارید پنیر ماسکارپونه و پودر قند را با همزن خوب بزنید تا یکدست شود.
2. خامه صبحانه را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر بزنید. ژلاتین را در حالی که همزن روشن است به صورت نواری به مواد اضافه کنید. سپس همزمن را خاموش کرده و خامه فرم گرفته و مواد پنیری را با لیسک با هم مخلوط کنید.
3. توت فرنگی خرد شده را نیز به آن بیفزایید.
4. قالب کمربندی 20 سانتی متری را انتخاب کنید دور قالب ورق استات بگذارید.
5. بیسکویت سلامت را کف قالب بچینید و روی آن با قلمو کمی شیر بمالید. نصف مواد را روی بیسکویت ریخته و سطح آن را صاف کنید. یک لایه دیگر بیسکویت روی آن بچینید و سطح بیسکویت را با شیر مرطوب کنید. بقیه کرم را روی بیسکویت بریزید و دوباره سطح آن را صاف کنید.
6. شارلوت آماده را یک شب در یخچال بگذارید. سپس از قالب جدا کرده ورق استات را نیز جدا کنید و دور آن شکلات بچینید روی شارلوت را با میوه دلخواه تزیین کرده و سرو نمایید.

نکته:
به جای شکلات از لیدی فینگر می توانید استفاده کنید که در این صورت در ابتدای کار باید دور قالب بچینید و سطح داخلی بیسکوییت را با شیر مرطوب کنید.
 
منبع: سایت برترین ها 
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.