// ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۲۰

مدل موهایی که شما را جوان‌تر نشان می‌دهند!

جوان به نظر رسیدن، دغدغه ی همه‌ ی خانم‌ هاست. راه های متفاوتی برای حل مشکل بالا رفتن سن و تاثیر آن بر روی چهره وجود دارد. یکی از عوامل موثر بر جوانی و طراوت چهره، موها هستند. آنچه در این مطلب می‌ خوانید، کلک های کوچکی است که اگر روی موهایتان پیاده کنید، جوان تر به نظر خواهید رسید! 

مدل موهایی که شما را جوان‌تر نشان می‌دهند!

 جوان به نظر رسیدن،‌ یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها است. یکی از عواملی که بر جوان‌تر به نظر رسیدن شما تاثیر فراوانی دارد، مدل موی شماست. گاهی یک تغییر ساده می‌تواند چهره‌ی شما را بسیار متفاوت و جذاب نشان دهد. امروزه آرایشگران و متخصصان زیبایی، با در نظر گرفتن فرم صورت شما می‌توانند مدل و رنگ مویی متفاوت و سازگار با ترکیب صورتتان به شما ارائه دهند و به شما کمک کنند تا جوان‌تر به نظر برسید. بنیتا در این مطلب به شما چند کلک کوچک و ساده آموزش می‌دهد که اگر آن‌ها را روی موهایتان پیاده کنید، بسیار جوان‌تر به نظر خواهید رسید.

مدل‌های کوتاهی

مدل مو

بعضی از مدل‌های کوتاهی، چهره‌ی شما را بسیار جوان‌تر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید جوان‌تر از سن واقعیتان به نظر برسید این مدل‌های کوتاهی را امتحان کنید: مدل‌های لایه لایه (لِیِر)، مدل پر (البته در صورتی که موها تا اندازه‌ی گردن یا کوتاه‌تر کوتاه شود)، مدل‌های ناهمگون و ناصاف، مدل‌های پله‌ای.   

رنگ موهامدل مو

ترکیب رنگ‌های روشن، در جوان به نظر رسیدن شما تاثیر بسزایی دارند و این یکی از قوانین اصلی آرایشگری است. اما باید مطمئن شوید که رنگ درست را انتخاب کنید. توصیه می‌شود که موهایتان را بیش از دو یا سه درجه روشن‌تر از رنگ موهای طبیعی‌تان رنگ نکنید. فراموش نکنید که رنگ مویتان باید با رنگ طبیعی چشمها و پوستتان نیز تناسب داشته باشد.

مدل مو

اگر دوست ندارید در عکس‌ها تغییر زیادی داشته باشید، بهتر است لایت‌های سوزنی در موهایتان بزنید. با این روش، پوستتان درخشان‌تر می‌شوند و تصویر کلی‌تان زیباتر و جوان‌تر دیده می‌شود.

بلندی موها

مدل مو

موی کوتاه، یادآور جوانی و سبک زندگی فعال است. پس بهتر است هرچه از سنتان می‌گذرد، مدل موی کوتاه‌تری انتخاب کنید؛ اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. مدل‌های بیش از حد کوتاه صورتتان را بیضی‌تر نشان می‌دهند که این موجب می‌شود کمی بزرگتر به نظر برسید. بهترین اندازه‌های کوتاهی، از چانه تا اواسط گردن تعریف می‌شود.

حجم مو

مدل مو

موی صاف و لخت، باعث می‌شود که بزرگتر از سنمان به نظر برسیم. پس بهتر است که به موهایمان حجم بیشتری بدهیم. البته تعادل بهترین چیز است و حجم بیش از حد مو ممکن است برعکس، موجب بزرگتر جلوه داده سن شما شود. حجم موها بهتر است طبیعی جلوه کند و جزئی باشد. پیشنهاد می‌شود که حجم موهایتان را با استفاده از کوتاهی لایه لایه و تاب دادن رشته‌هایی از مو افزایش دهید. استفاده از اسپری مو هم می‌تواند موثر باشد به شرط این که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

موهای چتری

مدل مو

موهای چتری می‌تواند چهره‌ی شما را بسیار جوان نشان دهد. مدل موی چتری باعث می‌شود که چین‌های روی پیشانی شما دیده نشوند و چشمانتان برجسته‌تر به نظر برسند. بهترین  کار این است که چتری موهایتان یکدست و با تراکم متوسط باشد. اگر چتری موهایتان پر، صاف و بدون حالت باشد، صورت شما کوتاه‌تر و چاق‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین تراکم چتری باید متوسط باشد.

فرق سر

مدل مو

باز کردن فرق وسط، چهره‌ی شما را جدی‌تر نشان داده و شما را بزرگتر از سنی که دارید نشان می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که مدل‌های دیگری را نیز امتحان کنید. مثلا اگر به جای فرق وسط، فرق را به چپ یا راست باز کنید، چشمانتان درشت‌تر و جذاب‌تر به نظر خواهند رسید. گزینه‌ی بعدی این است که موهایتان را به سمت عقب شانه کنید و یا مدل نامرتب زیگزاگ شکلی به موهایتان بدهید (مانند تصویر). این کار در عین حال که به موهایتان حجم می‌دهد، حس نرمی را هم در موهایتان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که چهره‌ی شما طراوت و شادابی پیدا کند.

موهایتان را راحت بگذارید

مدل مو

موهای خیلی لخت و یا مدل موهایی که در آن موها محکم به کف سر می‌چسبند، سن شما را چند سال بزرگتر نشان می‌دهند. اگر موهایتان را دم‌اسبی می‌بندید. چند رشته از مو را در اطراف صورت رها بگذارید و مو را آن‌قدر محکم نبندید که موج موهایتان صاف شود و از بین برود. اگر موهایتان را کمی شل‌تر می‌بندید، بهتر است با استفاده از بابلیس یا بیگودی، کمی موج به موهایتان بدهید. کسانی که موی لخت دوست دارند بهتر است با استفاده از کوتاهی نامتقارن کمی بی‌نظمی در موهایشان ایجاد کنند و با استفاده از وَکس کمی به موهایشان حجم بدهند و این عدم تقارن و ناهمواری را برجسته تر نشان دهند.

شینیون‌های مناسب میهمانی‌های عصر و شب

مدل مو

اگر قرار است عصر یا شب در مراسمی شرکت کنید، به جای مدل‌های قدیمی، این مدل جدید را امتحان کنید. مدل موی مناسب برای اینگونه میهمانی‌ها باید طبیعی به نظر برسد. مدل موی اِمی آدامز در این تصویر، نمونه‌ی مناسبی برای میهمانی‌های عصر و شب است.

فراموش نکنید:

۱. زیاده‌روی در مصرف محصولات حالت دهنده‌ی مو، باعث می‌شود که چهره‌ی شما بزرگتر به نظر برسد.

۲. اگر از گیره‌ی مو و وسایل تزئینی مو کمک می‌گیرید، از با کیفیت‌ترین نوع آن‌ها استفاده کنید و از شانه‌ی موی پلاستیکی و گیره‌های بچه‌گانه و روبان‌های مخملی استفاده نکنید.

۳. در هنگام حالت دادن مو از بیگودی‌های بزرگ استفاده کنید و سعی کنید موج یا فر موها ریز نشود. اگر ۲۵ تا ۳۰ ساله هستید فر ریز به چهره‌ی شما طراوت و شادابی می‌بخشد،‌ اما این مدل‌ برای بعد از این سنین مناسب نیست.

۴. تمام این روش‌ها فقط روی موهای کاملا سالم قابل اعمال هستند و مراقبت درست از موها، در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد.

می‌توانید «نکات مؤثر در سلامتی موها» را نیز بخوانید.

منبع: brightside

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.