// ۲۳ آبان ۹۶ ، ۱۰:۰۷
چهره هایی که به بیماری مزمن انسداد ریه مبتلا هستند

بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، نوعی بیماری ریوی است که به مرور زمان بدتر می‌ شود. اصلی‌ترین نشانه‌های این بیماری شامل مواردی همچون تنگی نفس، سرفه و خلط سینه است. گفتنی است که بیشتر افرادی که «برونشیت مزمن» دارند، به COPD مبتلا می‌شوند.

معمول‌ترین عامل ایجاد COPD استعمال دخانیات است، البته عوامل دیگری همچون آلودگی هوا و وراثت نیز نقش کمتری در ایجاد آن دارند.

لازم است اشاره کنیم که این بیماری حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را مبتلا ساخته است. به طوری که بر اساس آمار، در سال ۲۰۱۲، این بیماری سومین عامل اصلی در مرگ افراد بوده و بیش از ۳ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده است.

در همین راستا، در ادامه این مطلب ۶ چهره شناخته شده ای که به بیماری مزمن انسدادی ریه مبتلا هستند را برایتان معرفی کرده ایم. برای آشنایی با آن ها در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

لیئونارد لیموی

لیموی که بیشتر برای بازی در نقش مستر اسپاک در فیلم پیشتازان فضا شناخته می شود، در اثر بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) در سن ۸۳ سالگی در لس آنجلس درگذشت. وی به مدت طولانی سیگاری بوده است.

ایمی واینهاوس

خواننده و ترانه سرای بریتانیایی با ترکیب الکترونیک سبک‌های موسیقی جاز، سول، ریتم و بلوز شناخته می‌شود نیز به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) مبتلا بود. با اینکه این بیماری بیشتر در مردان و در میان سالی بروز می کند، اما وقتی واینهاوس ۲۴ ساله بود، مشخص شد مشکل ریه دارد. این هنرمند در نهایت در سن ۲۸ سالگی در اثر سومصرف الکل در خانه خود درگذشت.

کریستی تورلینگتون

تورلینگتون، سوپر مدل مشهور در سن ۳۱ سالگی متوجه شده که به بیماری مزمن انسدادی ریه مبتلا است. جالب این است که نشانه های این بیماری در چهره وی به هیچ عنوان دیده نمی شود. وی به علت ابتلا به این مشکل، سیگار را ترک کرده است.

ویلیام اف بوکلی جی آر.

بوکلی که دبیر مجله نشنال ریویو بود در تمام طول بزرگسالی خود سیگار می کشید. این روزنامه نگار که برنده جوایزی همچون نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری شده است از بیماری COPD رنج می برد و در نهایت هم در سال ۲۰۰۸ میلادی در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

دین مارتین

این خواننده، بازیگر و مجری قهار تلویزیونی که با لقب «شاه باحال» نیز شناخته می شود در تمام طول جوانی خود به مصرف سیگار و الکل اعتیاد داشت. اما نتیجه آن همه خوشگذرانی در سال های کهن سالی پدیدار گشت و این هنرمند موفق که یکی از مشهورترین سرگرم‌کنندگان آمریکایی اواسط قرن ۲۰ام بود در سن ۷۸ سالگی در اثر بیماری مزمن ریه درگذشت.

لونی اندرسون

این هنرپیشه مشهور در خانه ای متولد و بزرگ شده که سیگار کشیدن بسیار نرمال و عادی بود. والدین وی هر دو از برونشیت مزمن رنج می برند. اندرسون که از کودکی در معرض دود سیگار قرار داشته و اکنون به مشکلات ریوی مبتلاست، در راستای آگاهی دادن به مردم در رابطه با COPD فعالیت می کند.

راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه 

هر چه سیگار بیشتری دود کنید، خطر ابتلا به بیماری ها و مشکلات ریوی در بدن شما بیشتر خواهد بود. در عوض این کار، روش های متنوعی که برای ترک سیگار وجود دارند را مورد بررسی قرار داده و بر اساس سبک زندگی خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. از چسب و آدامس های نیکوتین گرفته تا کاهش تدریجی سیگار، راهکارهای زیادی برای ترک سیگار وجود دارند که بسیار هم کاربردی هستند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.