// ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۱۸

گلادیاتورها در دنیای باستان مبارزان مخوفی بودند که یا باید می کشتند و یا کشته می شدند. به همین دلیل، در طول زندگی خود به سلامت و شرایط جسمانی خود توجه زیادی می کردند تا بتوانند از نبردهای خونین زنده بیرون بیایند.

شاید تصور کنید که این جنگجویان فقط گوشت می خوردند؛ اما حقیقت این نیست. بسیاری از آنها گیاهخوار بوده اند و در رژیم غذایی خود به میزان قابل توجهی میوه های خشک شده، آرد جو، لوبیا و دانه های گیاهی می خوردند. اغلب آنها چنین موادی را با نوعی سرکه و خاکستر برخی گیاهان در هم می آمیختند و به عنوان نوشیدنی برای بازیابی انرژی از دست رفته استفاده می کردند.

رژیم غذایی غافلگیر کننده ی گلادیاتورها

تاریخ شناسان و متخصصان تغذیه تأکید می کنند هر چند این جنگجویان گیاهخوار بودند اما توانایی جسمی بالایی داشتند و از بسیاری از ورزشکاران عصر جدید درشت اندام تر بودند. پژوهشگران آلمانی پس از یافتن مقبره ای در رومانی که به قرن دوم بازمی گشت نظریه ی گیاهخوار بودن جنگجویان گلادیاتور را تأیید کردند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.