// ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۳
مکان‌های خطرناک دنیا را بهتر بشناسیم

مکان‌های خطرناک دنیا را بهتر بشناسیم

خطرناک‌ترین مکان های دنیای ما کدامند؟ چه چیزی باعث شده است تا این نقاط از کره زمین ما، تبدیل به چنین جاهای خطرناکی شوند؟ برای دانستن این سوال‌‌ها، در چفچفکهمراه ما باشید.

اصلا نمی‌خواهیم در این مقاله شما را بترسانیم یا به نوعی زیاده‌روی و اغراق کنیم، اما مکان‌هایی در این کره‌ خاکی وجود دارند که گویی می‌خواهند سر به تن انسان‌ها نباشد. بعضی اوقات زیباترین مکان‌ها می‌توانند به طرز شگفت‌آوری خطرناک و کشنده باشند و این مهم‌ترین خصوصیت مکان‌هایی است که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم. حال، به اتفاق نگاهی به این مکان‌های عجیب می‌اندازیم.

دره‌ مرگ، کالیفرنیا، آمریکا

دره ی مرگ

«دره‌ مرگ» که در ایالت کالیفرنیا آمریکا قرار دارد، لقب دیگری به اسم «کوره‌ زمین» نیز دارد. بیشترین دمایی که در این مکان به ثبت رسیده است ۱۳۴ درجه‌ی فارنهایت (در حدود ۵۷ درجه‌ی سانتی‌گراد) است. هرچند که این رقم در استان اهواز و برای مردم عزیز آن منطقه رقمی آشنا است.

در هر حال، گفته می‌شود که اگر شما در این مکان ۱۴ ساعت بدون آب سر کنید، مرگ رویدادی قطعی است. اگر به دنبال مکانی مشابه، با خطر مرگ کمتری هستید، به منطقه‌ «فونیکس» در آریزونا در تابستان سری بزنید.

بیابان داناکیل، کشور اریتره

بیایان داناکیل

این بیابان که در عمق ۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است، بسیار زیبا و در عین حال جهنمی است و می‌توان حفره‌های آتشفشانی را دید که گازهای سمی را با شدت به هوا پخش می‌کنند. حقیقت این است که شما نمی‌توانید به تنهایی به دیدن این مکان بروید و حتما باید راهنما همراه شما باشد. حتی اگر هم توانستید، نروید!

جزیره‌ی مارها، برزیل

جزیره ی مار ها

مطمئنا افراد کمی هستند که دلشان بخواهد به مکانی بروند که نامش «جزیره‌ مارها» است. اگر در ذهن خود این جزیره را دست کم می‌گیرید، باید بدانید که این جزیره در برزیل به عنوان خطرناک‌ترین نقطه بر روی زمین شناخته شده است. دلیل آن هم این است که انبوه بزرگی از مارهای سمی سرتاسر این جزیره را پوشانده‌اند.

اگر بخواهیم علمی‌تر صحبت کنیم، به ازای هر متر مربع، ۵ مار وجود دارند! در هر صورت، شما قانونا حق ورود به این جزیره را ندارید. مگر از آن دسته ماجراجوهایی هستید که قصد رفتن به زندان را دارند. هرچند کسی که پا به این جزیره بگذارد، احتمال برگشتنش چیزی در حدود صفر است.

کوه تور، نوناووت، کانادا

کوه تور کانادا

این کوه ۱۲۵۰ متر پهنا دارد و شیب آن ۱۰۵ درجه است. رفتن به این کوه هیچ مانعی ندارد اما اگر خدایی نکرده پای کسی در اینجا بلغزد، سرانجام خوشایندی انتظارش را نمی‌کشد.

دریاچه‌ی نترون، تانزانیا

دریاچه ی نترون

این دریاچه که در کشور تانزانیا قرار دارد، به شدت خیره کننده و زیبا است. اما ماجرا اینجا است که سراسر این دریاچه از پوسته نمک‌های قلیایی است. در واقع، تمام موجودات زنده‌ای که به صورت عمدی و سهوی با آن تماس پیدا کنند، درجا جان می‌بازند.

بسیاری از مواقع، خفاش‌ها یا پرندگان به قصد یک تن به آب زدن به سمت آن شیرجه می‌زنند و اتفاقی که بعد برایشان می‌افتد، قابل پیش‌بینی است.

اویمیاکُن، روسیه

اومیاکن روسیه

این شهر که در گوشه‌ای از سیبری در روسیه بنا شده است، سردترین نقطه بر روی زمین لقب گرفته است. در طول زمستان، برای ۲۱ ساعت از ۲۴ ساعت شبانه‌روز، هوا تاریک است و دمای آن به زیر ۵۸ درجه‌ی فارنهایت (۱۵ درجه‌ی سانتی‌گراد) می‌رسد. اگر قرار بود در این مکان زندگی کنیم، باید به طور مداوم گوشت یخ‌زده مصرف می‌کردیم.

در سال ۱۹۳۳ میلادی، دمای این شهر به ۹۰ درجه‌ی فارنهایت (۳۲ درجه‌ی سانتی‌گراد) به زیر صفر رسید. سرمای این منطقه کشنده است و با این حال، نزدیک به ۵۰۰ نفر در این شهر زندگی می‌کنند.

پارک ملی یلواستون، ایالت وایومینگ، آمریکا

پارک ملی یلو استون

زیبایی این پارک ملی نفس‌گیر است اما در عین حال منزلگاه حفره‌هایی است که آب جوش به هوا پرتاب می‌کنند و حوضچه‌هایی از هیدروکلریک اسید را در خود جای داده است. اکثر مناطق این پارک بی‌خطر است. اما اگر به سر کسی بزند و بخواهد از مسیر امن و مشخص شده خارج شده و به جاهایی که مجاز به رفتن نیست برود، به قطع یقین این پارک روی دیگر خودش را نشان خواهد داد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی یک مرد به دلیل افتادن در همین حوضچه‌های اسیدی جان خودش را ازدست داد. در واقع ذوب شد! بنابراین اگر زمانی قصد به آمریکا سفر کردید و قصد دیدن از این پارک ملی زیبا را داشتید، لطفا از مسیر معین و امن آن عبور کنید.

منبع Fodors
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.