// ۰۱ مهر ۹۶ ، ۱۲:۱۲

هفته نامه خودرو امروز: پارامترهای بسیار متنوعی برای انتخاب یک خودرو، آن هم هنگامی که بودجه ای نسبتا خوب کنار گذاشته باشید، وجود دارد. از فضای داخلی، طراحی ظاهری، قدرت پیشرانه گرفته تا آپشن و امکاناتی که به پر و پیمان شدن ساختار یک خودرو کمک می کنند، همگی می توانند دلایل مختلفی برای خرید یک خودرو باشند، اما این روزها که با پیشرفت تکنولوژی، بازار آپشن های متنوع خودرو داغ است، این موضوع نیز به یکی از مهم ترین پارامترهای حائز اهمیت در جریان خرید یک خودرو تبدیل شده است. پس اگر شما هم جزء افرادی هستید که وجود امکانات زیاد در یک خودرو را می پسندید، نیم نگاهی به مطلب پیش رو داشته باشید. ما در برخی از بازه های قیمتی صفر تا 200 میلیون تومان، گزینه هایی را برای شما انتخاب کرده ایم!


صفر تا 40 میلیون تومان - سمند سورن ELX توربو

قیمت: 39,500,000 تومان

در بین محصولات ملی، مونتاژ ایران و چینی موجود در این بازه، سمند سورن ELX توربو یکی از بهترین گزینه هایی است که پیش روی شما قرار می گیرد. پیشرانه این محصول همان EF7 سابق اما با سیستم پرخوران توربو است که 150 اسب بخار را به شما ارائه می کنند، هر چند که اخیرا مشکلاتی در بخش آلیاژ هوزینگ توربوشارژر آن گزارش شده است.

 

خودروهایی برای آنهایی که به دنبال امکانات هستند 

در بخش امکانات نیز این خودرو از دکوراسیون داخلی جدید (اصطلاحا داشبورد سوناتایی! که البته کمی بی ربط است) با آپشن هایی نظیر فرمان هیدرولیک با تنظیم تلسکوپی و دکمه های کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک، سیستم صوتی جدید 2Din با قابلیت اتصال بلوتوث، خروجی ساب ووفر و بلندگوهای 6 گانه جلو و عقب، شیشه های سولار (ضد UV) با بالابرهای برقی هوشمند مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندوز، ایموبیلایزر و دزدگیر هوشمند فابریک، سیستم هوشمند عیب یابی مالتی پلکس، رینگ های 15 اینچی آلومینیومی، تنظیم برقی پشتی صندلی ها، آینه های جانبی با جمع کن و تنظیم برقی، ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه دریچه برای سرنشینان عقب، مه شکن های جلو و عقب و... به بازار عرضه می شود که به نسبت دیگر محصولات تولید داخل بسیار خوب است. همچنین شما قادر به سفارش سانروف فابریک از شرکت آپکو برای این خودرو خواهیدبود.

 

50 تا 70 میلیون تومان - ام وی ام X22 اسپرت اتوماتیک

قیمت: 66,900,000 تومان

کراس اوور کوچک مدیران خودرو با وجود اینکه مدت زمان زیادی از حضورش در بازار کشور نمی گذرد، فروش خوبی در بازار داخلی رقم زد. این محصول کوچک و دوست داشتنی در شرایط این روزهای بازار در برابر خودروهای چینی دیگری مثل لیفان X60 قرار می گیرد که در قیاس با این گزینه، امکانات بهتر و کابین شکیل تری دارد. فضای داخلی این خودرو براساس زبان طراحی جدید شرکت چری طراحی شده و ارگونومی خوبی دارد. کیلومترشمار خودرو با حالتی اسپرت و چیدمانی متفاوت نسبت به دیگر خودروهای این رده، امکاناتی مثل کامپیوتر سفری را به شما ارائه می کند.

 

خودروهایی برای آنهایی که به دنبال امکانات هستند 

همچنین در نمونه فول آپشن دنده اتوماتیک این محصول از آپشن های دیگری مثل سیستم صوتی همراه با 4 بلندگوی استریو، مانیتور 8 اینچی لمسی، قابلیت اشتراک گذاری چندرسانه ای تصویر موبایل روی نمایشگر خودرو، دوربین دنده عقب، غربیلک فرمان با روکش چرم و دکمه های کروز کنترل و سیستم صوتی، دوربین دنده عقب و سنسور پارک، صندلی های چرمی، سیستم تهویه با کنترلگرهای الکتریکی، سانروف برقی، شیشه بالابرهای برقی هر چهار درب، قابلیت جمع شدن صندلی عقب برای افزایش فضای بار، تنظیم دستی صندلی های جلو، قفل مرکزی همراه با ایموبیلایزر و ریموت، قابلیت انتخاب از بین دو رنگ نارنجی و مشکی برای تریم داخلی، حالت Eco رانندگی (که روی برنامه ریزی گیربکس تاثیر می گذارد)، تنظیم برقی آینه های جانبی و... استفاده شده است. رینگ های آلومینیومی 16 اینچی اسپرت، تریم دورنگ بدنه و چراغ دید روز (DRL) از جمله امکانات ظاهری این خودرو هستند.

 

70 تا 90 میلیون تومان- هایما S7 توربو اتوماتیک

قیمت: 90,982,000 تومان

این محصول که پیش تر در 32 تیپ دستی و اتوماتیک با موتور تنفس طبیعی وارد بازار شده بود و فروش چندان بدی نداشت، این روزها با نسخه توربو به کشورمان راه یافته و رقبایی همچون JAC S5 را در برابر خود دارد. S7 توربو در بخش ایمنی از 4 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی، ترمز ABS به همراه EBD و سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کمک حرکت در سربالایی HSA و کنترل کشش TCS بهره می برد.

 

خودروهایی برای آنهایی که به دنبال امکانات هستند 

 هم چنین اگر سری به داخل خودرو بزنیم، شاهد امکانات بسیار خوبی مثل سیستم صوتی همراه با نمایشگر 7اینچی، امکان پخش از روی AUX، USB و کارت SD و همچنین قابلیت اتصال به بلوتوث و رهیاب ماهواره ای، آینه های جانبی با تنظیم و تاشوی برقی و گرمکن، فرمان با کمک برقی و روکش چرم، روکش چرم صندلی ها با دو تریم قابل انتخاب، قابلیت تنظیم برقی راننده در 8 جهت، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم دستی صندلی شاگرد، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، پایه های ایزوفیکس، هشدار باز بودن کمربند، سنسور باران، سوییچ هوشمند با ورود و استارت بدون سوییچ، دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان، چراغ دید روز، شیشه های دودی فابریک، سانروف برقی، رینگ های آلومینیومی 17 اینچی و... خواهیم بود که برای یک خودروی چینی با این قیمت، موارد ایده آلی محسوب می شوند.

 

40 تا 50 میلیون تومان- دانگ فنگ H30 Cross

قیمت: 45,400,000 تومان

از این بازه به بعد، رقابت در بین محصولات چینی مونتاژ شده در داخل کشور سنگین تر می شود که البته برای این لیست گزینه های دیگری مثل MVM315 جدید نیز پیش روی ما قرار می گرفت. اما به دلیل فضای  داخلی و خدمات گسترده تر و از همه مهم تر کاربردی تر بودن H30 کراس این گزینه را انتخاب کردیم. این محصول از پیشرانه TUS پژوه با 105 اسب بخار قدرت و جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک (با ساختاری شبیه به AL4 به کار رفته در 206 تیپ 6) بهره می برد.

 

خودروهایی برای آنهایی که به دنبال امکانات هستند 

 همچنین در بخش امکانات خودرو شاهد صندلی های عقب، فرمان هیدرولیک به همراه کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری، سیستم صوتی با 4 اسپیکر، 2 تیونر نمایشگر 6.5 اینچی مجهز به رهیاب ماهواره ای، کیسه های هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های LED عقب با گرافیک شکیل، آینه های جانبی راهنمادار همراه با گرمکن، بالابرهای برقی هر چهار شیشه، ریموت سوییچ با سیستم ایموبیلایزر، دوربین دید عقب، سنسور پارک، مه شکن های عقب و جلو، پایه های ایزوفیکس برای صندلی کودک، رینگ اسپرت  آلومینیومی 16 اینچی، جای عینک، اسپویلر عقب، کامپیوتر سفری، چراغ مطالعه جلو و عقب، سانروف برقی، سیستم ترمز چهار چرخ دیسک با ABS و EBD، روکش چرمی غربیلک فرمان، قطعات کرومی بدنه و... خواهید بود. این خودرو در ابتدای ورود بازار بسیار داغی داشت اما در حال حاضر وضعیت متوسطی دارد.

90 تا 100 میلیون تومان - BYD S6

قیمت: 98,700,000 تومان

این محصول که شباهت بسیار زیادی به لکسس RX نسل اول دارد، این روزها با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان توسط شرکت کارمانیا و با شرایط نقد و اقساط به فروش می رسد که البته با توجه به امکانات بسیار خوبش، در لیست ما نیز قرار می گیرد. S6 در بخش فنی از پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری 160 اسب بخاری همراه با جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه تیپ ترونیک بهره می برد که این مورد به خودی خود شروع خوبی برای توضیحات ماست.

 

خودروهایی برای آنهایی که به دنبال امکانات هستند 

همچنین وجود سیستم ترمز طراحی شده توسط شرکت بوش آلمان به همراه ABS و EBD خیال شما را از بابت از حرکت بازداشتن خودرو راحت می کند. این محصول از 6 کیسه ایمنی هوا در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)، قفل مرکزی و سیستم ضدسرقت PIC،  4 سنسور پارک در عقب و 2 عدد در جلو، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای همراه با هشدار بسته نبودن کمربند، دوربین دید جانبی آینه سمت راست (برای پوشش نقاط کور)، سوییچ هوشمند با قابلیت ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با قابلیت تنظیم دوگانه، کروز کنترل با دکمه های فعال سازی از روی فرمان، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، سانروف برقی دوحالته، کامپیوتر سفری همراه با قابلیت نمایش زمان بندی سرویس های دوره ای، سیستم صوتی همراه با 9 بلندگو و قابلیت اتصال به بلوتوث، مانیتور 7 اینچی لمسی با نقشه ایران، پخش ِDVD، دارای حالت رانندگی اقتصادی، خروجی برق 12 ولت در صندوق بار، ایزوفیکس و... نیز بهره می برد.

 

100 تا 160 میلیون تومان- MG GS توربو

قیمت: 159,100,000 تومان

شرکت خودروسازی MG با اصالتی انگلیسی این روزها تحت مالکیت چینی ها قرار دارد و شرکت SAIC چین قصد دارد که با ارائه محصولات متنوع که از امکانات فنی و رفاهی خوبی بهره می برند، فروش خوبی برای تولیدات تحت این برند ثبت کند. GS نخستین کراس اوور MG در دوران مالکیت چینی هاست که از حدود یکی دو سال پیش توسط شرکت مدیا موتور به بازار ایران عرضه می شود. این خودرو در حال حاضر کمتر از 160 میلیون تومان قیمت گذاری می شود و شرایط فروش اقساطی 12 و 15 ماهه نیز برای آن تعریف شده است. اما جدای از بحث پیشرانه پرتوان 2 لیتری توربو 217 اسب بخاری این خودرو که به لطف گیربکس 6 سرعته دوکلاچه شتاب و کشش بسیار خوبی را برای این محصول فراهم می سازد، در بخش ایمنی MG GS از مواردی مثل کنترل پایداری ESP، کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)، ABS, EBA و ترمز دستی الکتریکی (EPB) بهره می برد.

 

خودروهایی برای آنهایی که به دنبال امکانات هستند 

همچنین سیستم اندازه گیری فشار باد تایر (TPMS)، اتوهُلد، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC)، 6 ایربگ در 10 نقطه، کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، استارت دکمه ای به همراه سوییچ هوشمند و ورود بدون کلید، سانروف و شیشه های جانبی برقی با قابلیت بسته شدن تمامی شیشه ها بعد از قفل کردن خورد، آینه های جانبی برقی جمع شونده، آینه میانی الکتروکرومیک، چراغ های زنون به همراه سنسور نور و شیشه شور چراغ جلو، مه شکن های عقب و جلو، چراغ خوشامدگویی و بدرقه، چراغ روشنایی روز (DRL)، برف پاک کن های Boneless، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت همراه با گودی کمر دستی، محفظه مخصوص عینک آفتابی، سیستم صوتی Arkamus با 6 بلندگو و صدای سه بعدی و قابلیت اتصال به بلوتوث و پخش از روی AUX، USB و آیپاد، نمایشگر 6.1 اینچی با قابلیت کنترل برخی از امکانات رفاهی داخل خودرو، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین دنده عقب و... از جمله دیگر امکانات این کراس اوور دوست داشتنی هستند.

 

160 تا 200 میلیون تومان- پژو 508 GT Line

قیمت: 179,000,000

چندی پیش تعداد محدودی پژو 508 جی تی لاین مدل 2016 با قیمت 179 میلیون تومان توسط ایران خودرو (به عنوان نماینده فروش ایکاپ) روانه بازار شد که البته با توجه به محدود بودن تعداد آنها، در بازار سیاه تا حدود 190 میلیون تومان نیز افزایش قیمت پیدا کرد. این خودرو تنها در رنگ های سفید، خاکستری و مشکی در بازار حضور دارد و در بخش فنی از قوای 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو همراه با سیستم پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندر که در نهایت 162 اسب بخار را برای این محصول به ارمغان می آورد، برخوردار است. در بخش ترمز، 508 از سیستم ضدقفل ABS به همراه سامانه توزیع نیروی ترمزی بین چرخ ها (EBD) بهره می برد و همچنین کنترل الکترونیکی پایداری ESP، کنترل لغزش ASR، کنترل پایداری دینامیکی CBC، سیستم کمکی سربالایی HAS، ترمز دستی برقی و... بهره می برد.

 

خودروهایی برای آنهایی که به دنبال امکانات هستند 

همچنین 6 کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای در این خودرو در نظر گرفته شده است. چراغ ها از نوع Full LED بوده و از سیستم روشنایی روز (DRL) با LED بهره می برند. همچنین سنسور نور (اتولایت)، نور بالای هوشمند و در نهایت سیستم چرخش نور بر سر پیچ ها از جمله دیگر امکاناتی است که در این خودرو به چشم می خورد. شیشه های جلو و عقب دارای بالابر برقی بوده و سانروف برقی دوحالته برای آن در نظر گرفته شده و سایه بان برقی شیشه عقب و دستی شیشه های جانبی درهای عقب برای آن تعبیه شده است. آینه های جانبی برقی، نمایشگر 7 اینچی لمسی با رزولوشن بالا، سیستم صوتی با 8 بلندگو، دزدگیر هوشمند، سوییچ هوشمند، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، صندلی های جلو با تنظیم برقی و حافظه، ماساژور صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، دوخت قرمز صندلی ها، سیستم الکتروهیدرولیک فرمان همراه با پدال های تعویض دنده، هدآپ دیسپلی، سنسور باد تایرها، سنسور باران، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، سیستم هشدار نقطه کور و... از جمله دیگر امکانات این خودرو هستند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.