// ۱۶ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۲۲

این کیک از دسته کیک های خیس محسوب میشود که بعد از پخت با سسى از خود موادش درست شده، پوشانده و سرو میشود.بسیار لطیف و خوشمزه و خوش عطر می باشد. شما میتوانید این دسر را  ظرف ٣٠ دقیقه  آماده کنید و از مهمان ها پذیرایی کنید.
روغن مایع ١ پیمانه
شکرریز ١ پیمانه
شیر نصف پیمانه
پودرکاکائو نصف پیمانه
تخم مرغ ٢ عدد
آردسفید ١ پیمانه
بکینگ پودر ١ قاشق غذاخورى سر خالى
نمک یک پنس
وانیل مقداری
درصورت تمایل نسکافه ١ قاشق چاى خورى
کیک گاتوشا؛ مخصوص طرفداران کیک شکلاتی خیس
طرز تهیه:
1. ابتداشیر و شکر رو با همزن چند دقیقه میزنیم تاشکرکاملا با شیر حل بشه بعدپودرکاکائو و نسکافه وروغن مایع رو اضافه میکنیم واونقدرمیزنیم تاسس لطیف و یک دست بشه تقریبا ٤-٥ قاشق غذاخورى ازسس روبرمیداریم وکنارمیذاریم
 
2. حالاتخم مرغارو با وانیل  به بقیه سس شکلاتی اضاف میکنیم وخوب میزنیم آردو نمک وبکینگ روالک کرده وبه مایع اضافه میکنیم ودرحد مخلوط شدن هم میزنیم و در قالب میریزیم  و در فر ١٨٠ درجه سانتى گراد که ازقبل گرم شده قرارمیدیم وبه مدت ٣٠-٤٠ دقیقه بعد آماده میشه.
 
3. بعد از ٣٠ دقیقه  با سیخ چوبی چک کنید اگه مغزپخت شده خارج کنید و دقت کنید نباید زیادبذاریدش چون خشک میشه این کیک بافت نرم ولطیفی داره وقتی خارجش کردین بذارین از دمابیفته و کاملا خنک بشه بعد سس شکلاتی غلیظ ( که از قبل نگه داشتیم ) رو روش بدین .
4. آردوبکینگ ونمک روفقط درحدمخلوط شدن کمى با همزن بزنیدچون زیادبزنید بافت کیک سفت میشه.
وبسایت سرآشپز
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.