// ۱۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۱۵

شاید چندان عقلانی به نظر نرسد که فقط برای مزه کردن یک بشقاب مرغ به شهرستان کوچکی در شرق کشور فرانسه سفر کنید. اما در ادامه دلایلی را ذکر خواهیم کرد که تایید می کنند این سفر چندان هم بد نیست و ارزش یک بار رفتن را دارد.

این شهرستان که در Tournus در کشور فرانسه واقع شده، سینه مرغ کبابی ویژه ای برای مشتری های خود سرو می کند که در نوع خود بی نظیر است. این غذا به همراه بلغور تزئین شده و پیاز شکم‌پر با سس قارچ سرو می شود.

این گوشت سفید در زیر یک لایه پوست قهوه ای، نرم اما منسجم است و چربی زیادی نیز ندارد. volaille de Bresse گران قیمت ترین مرغ در سراسر جهان بشمار می رود به طوری که هر یک کیلوگرم از گوشت آن با قیمت ۴۸ دلار در فروشگاه های مرغ و گوشت پاریس فروخته می شوند.

سرآشپر رستوران Aux Terrasses’ Michelin فردی موسوم به «ژان میشل» است که از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون شغل پدر خود را ادامه داده و با غذاهای ویژه موجب سراپا ماندن این رستوران شده است.

وی در این رابطه گفته که مرغ های Bresse در سراسر جهان بهترین کیفیت را دارند. این مرغ ها در سراسر کشور فرانسه از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند به طوری که رئیس جمهور کنونی و رئیس جمهور سابق کشور فرانسه هر دو از طرفداران پروپا قرص این غذا بودند.

این مرغ ها در منطقه تاریخی Bresse پرورش داده می شوند. کشور مذکور فقط ۵ درصد از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کند و بنابراین بسیاری از افرادی که دوست دارند مزه این مرغ را بچشند باید به این شهرستان سفر کنند.

حدودا ۱۸۰ مزرعه در منطقه Bresse فرانسه به پرورش این مرغ های سفید رنگ می پردازند. از جمله می توان به مزرعه خانوادگی «لارنسی» اشاره کرد که حدود ۷ کیلومتر از لوهانس دور هستند و ۲۰ هزار مرغ بریس در هر سال پرورش می دهند.

به گفته یکی از مسولین این مرغداری، این مرغ ها نه تنها باید در همین منطقه و شهر رشد کنند، بلکه باید غذایی بخورند که آن هم در همین منطقه پرورش داده شده است. بر اساس قانون، هر مرغ باید ۱۰ متر فضای اختصاصی داشته باشد.

غذای این مرغ ها در مزرعه یادشده شامل مخلوطی از ۷۰۰ کیلوگرم از ذرتی که خودشان کشت و برداشت می کنند، ۳۰۰ گرم گندم و شیرخشک ۷ درصدی است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.