// ۱۵ دی ۹۶ ، ۱۹:۰۲

بیوگرافی فابین بارتز

 

 

بیوکده:فابین بارتز (به فرانسوی: Fabien Barthez)‏ متولد ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ بازیکن بازنشسته تیم ملی فوتبال فرانسه (برنده جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ و جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰) است که در پست دروازه‌بان بازی می‌کرد.

زادروز : ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱

زادگاه : فرانسه

قد : ۱۸۰ سانتی‌متر (۵ فوت و ۱۱ اینچ)

باشگاه کنونی : بازنشسته

پُست : دروازه‌بان

 

جام جهانی ۱۹۹۸

فابین بارتز در ۲۶ می ۱۹۹۴ اولین جام را برای فرانسه در مقابل استرالیا کسب کرد . او در بازی‌های ۱۹۹۸ جام اروپا که فرانسه به مرحله نیمه نهایی راه یافت شرکت نداشت. دیری نپایید که مقام اولین گل زن را به خود اختصاص داد و این مقام را برای ده سال همچنان حفظ نمود.

در بازی جام جهانی ۱۹۹۸ که فرانسه میزبان بود،بارتز در طی هفت بازی تنها دو گل از تیم مخالف خورد. قبل از شروع هر بازی لوران بلان "سر تیغ زده شده" بارتز را می بوسید زیرا معتقد بود این کار برای تیم خوش شانسی می‌آورد. بارتز در جام ۱۹۹۶ نقش اساسی در برنده شدن تیم فرانسه را داشت. در جام ۱۹۹۸ فرانسه ۳ به ۰ تیم برزیل را شکست داد . در این مسابقه بارتز تیم فرانسه را در مقابل حملات فوتبالیست معروف برزیلی رونالدو حفظ کرد. بارتز دومین (بعد از زین الدین زیدان) فوتبالیست مورد علاقه مردم فرانسه می‌باشد.

 

بیوگرافی فابین بارتز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.