// ۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۵:۱۱

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : براساس تحقیقاتی که اخیرا در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شده است ، والدین مشتاق برای بچه دار شدن باید هر دو از مصرف الکل قبل از اقدام به بارداری برای محافظت فرزند خود در برابر نقایص قلبی مادرزادی خودداری کنند.

نوشیدن الکل سه ماه قبل از بارداری یا در سه ماهه اول بارداری در مقایسه با عدم مصرف آن، در صورت مصرف توسط پدران با افزایش 44 درصدی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی مادرزادی و در صورت مصرف توسط مادرها با افزایش 16درصدی همراه بود. نوشیدن بیش از حد الکل ، با احتمال 52٪ بیشتر در ایجاد این نقص های تولد برای آقایان و 16٪ بیشتر برای خانم ها همراه بود.

دکتر Jiabi Qin ، از دانشکده بهداشت عمومی شیانگیا ، دانشگاه مرکزی جنوب ، چانگشا ، چین ، و نویسنده این مطالعه گفت : " نوشیدن زیاد مشروبات الکلی توسط والدین ممکن است یک رفتار پرخطر و خطرناک باشد که نه تنها احتمال تولد نوزادشان با نقص قلب را افزایش می دهد بلکه به سلامت آنها نیز آسیب می رساند."

دکتر Qin گفت : نتایج حاکی از آن است که وقتی زوجین در حال تلاش برای بچه دار شدن هستند ، مردان حداقل 6 ماه قبل از لقاح نباید الکل مصرف کنند در حالی که زنان باید یک سال قبل مصرف الکل را متوقف کرده و در حین بارداری از مصرف آن خودداری کنند.

بیماریهای قلبی مادرزادی شایعترین نقایص در هنگام تولد میباشند که سالانه تقریباً 1.35 میلیون نوزاد به آن مبتلا می شوند. این شرایط می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی در مراحل بعدی زندگی حتی بعد از عمل جراحی را افزایش دهد و عامل اصلی مرگ پیش از تولد میباشد. الکل یک تراتوژن شناخته شده است و با اختلال طیفی الکل جنینی (FASD ) مرتبط است. در حدود یک چهارم کودکان مبتلا به FASD دارای بیماری مادرزادی قلبی هستند که نشان می دهد الکل نیز ممکن است در این اختلالات نقش داشته باشد.

مطالعات قبلی که به بررسی ارتباط بین مصرف الکل و بیماریهای قلبی مادرزادی پرداخته اند ، بر مادران ، با نتایج غیرقطعی تمرکز داشته اند. این اولین متاآنالیز برای بررسی نقش مصرف مشروبات الکلی توسط پدران است.

محققان بهترین داده های منتشر شده بین سالهای 1991 تا 2019 را جمع آوری کردند که شامل 55 مطالعه با 41.747 نوزاد مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی و 297.587 نوزاد بدون آن بیماری بود. تجزیه و تحلیل ها نشاندهنده یک رابطه دوز-پاسخ غیرخطی بین نوشیدن الکل توسط والدین و بیماری های قلبی مادرزادی بودند.

دکتر Qin  گفت : "با افزایش مصرف الکل توسط والدین ، ​​به تدریج خطر ابتلا به بیماری های قلبی مادرزادی را مشاهده کردیم. این رابطه در مقادیر کمتر از نظر آماری معنی دار نبود."

با توجه به نقص های خاص ، این مطالعه نشان داد که در مقایسه با پرهیز از مصرف الکل ، نوشیدن الکل توسط مادر با 20٪ خطر بیشتر ابتلا به تترالوژی فالوت ، ترکیبی از چهار ناهنجاری در ساختار قلب ، ارتباط داشت.

نویسندگان خاطرنشان کردند که این مطالعه یک مطالعه مشاهده ای بوده و رابطه علت و معلولی را اثبات نمی کند و همچنین اثبات نمی کند که نوشیدن الکل توسط پدر بیش از نوشیدن الکل توسط مادر برای قلب جنین مضر است. نمیتوان از این داده ها برای تعیین میزان بی خطر مصرف الکل استفاده کرد.

دکتر Qin  اظهار داشت : سازوکارهای اساسی که مصرف الکل توسط والدین و بیماریهای قلبی مادرزادی را مرتبط میسازند غیرقطعی میباشند و تحقیقات بیشتری را طلب می کنند. با اینکه تجزیه و تحلیل های ما محدودیت هایی دارند - به عنوان مثال نوع الکل ثبت نشده است ، اما نشان می دهند که زن و مردی که در حال برنامه ریزی برای تشکیل خانواده میباشند باید ازمصرف الکل خودداری کنند.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : مندل

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.