مطالب برتر
طبقه بندی موضوعی
سایت تفریحی و سرگرمی چفچفک
ارایش و زیبایی
دنیای مد
پربحث ترين ها
تبلیغات متنی
۰

۹ گیاه و ادویه‌ای که به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کنند

اخرین مطالب سایت سلامت

۹ گیاه و ادویه‌ای که به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کنند

برای لاغری شدن و رسیدن به تناسب اندام می‌توانید به جای گرسنگی کشیدن، غذاهای سالم با ادویه‌های سالم و مقوی میل کنید.

به طور مثال، به جای اینکه فیله مرغ را بدون ادویه و آب‌پز کنید، آن را درون سبزیجات معطری همچون رزماری، پاپریکا یا نمک دریایی مزه‌دار کرده و سپس تهیه و صرف کنید. این مواد که در ظاهر کاری جز مزه‌بخشیدن به غذا ندارند، موجب سوزانده شدن کالری‌ها و چربی‌ها هم می‌شوند.

به همین خاطر، در ادامه این مطلب، ۹ نمونه از گیاهانی که برای کاهش وزن مناسب هستند و دانشمندان هم این اثربخشی را تایید کرده اند، برایتان انتخاب و معرفی کرده‌ایم.

زردچوبه

گیاهان لاغر کننده

زردچوبه موجب افزایش دمای بدن می شود

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۰۹ میلادی در دانشگاه Tufts مشخص شد موش‌هایی که با کورکامین – ماده فعال و اصلی زردچوبه – تغذیه شده‌اند، بسیار بیشتر از دیگر موش‌ها وزن کم کرده‌اند.

زردچوبه موجب افزایش دمای بدن و در نتیجه، منجر به بیشتر شدن سوخت‌وساز می‌شود. از دیگر خواص زردچوبه باید به مقابله با آلزایمر اشاره کرد. سعی کنید در بیشتر غذاهای خود از این ادویه استفاده کنید.

دارچین

9 گیاه و ادویه‌ای که به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کنند

دارچین حس سیری به فرد می بخشد

این ادویه با عطر بسیار خوبی که دارد در غذاها و شیرینی های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. حتی ما ایرانی ها آن را درون چای هم می ریزیم که موجب رفع خستگی بدن می شود. اما در کنار این ویژگی های خوب، دارچین حس سیری به فرد می بخشد و باعث می شود تا ساعت ها احساس پر بودن داشته باشد. شما می توانید پودر دارچین را درون ماست، روی پنیر یا روی غلات بریزید و میل کنید. این ادویه برای طعم بخشیدن به گوشت هم گزینه مناسب بشمار می رود.

فلفل کاین

فلفل کاین سوخت و ساز بدن را زیاد می کند

فلفل کاین موجب افزایش دمای بدن می شود و با این کار، سوخت و ساز بدن نیز بیشتر شده و چربی ها و کالری های اضافه از بین می روند. شما با اضافه کردن این ادویه به غذای خود می توانید تا ۱۰۰ کالری در هر غذا را بسوزانید. حتی می‌توانید پودر فلفل را روی آجیل، درون ماست، سوپ، نیمرو، املت و … بریزید و مصرف کنید.

زیره سیاه

زیره سیاه چربی‌سوز است

برخی از تحقیقات اخیر ادعا کرده اند که با اضافه کردن یک قاشق چایخوری زیره سیاه به غذای خود می توانید تا سه برابر بیشتر از هر ماده دیگری چربی های بدن خود را آب کنید. زیره را می توانید در غذاهایی همچون سوپ، خورش، سالاد، سرخ کردنی ها، گوشت و حتی نان بریزیر و میل کنید.

زنجبیل

ادیه لاغرکننده

زنجبیل نیز قند خون را کنترل می‌کند

همچون دارچین، زنجبیل نیز قند خون را کنترل می‌کند به این مفهوم که از افزایش گلوکز در خون پس از صرف هر غذا پیشگیری خواهد کرد. این ادویه همچنین خاصیت چربی‌ سوزی هم دارد. زنجبیل را می‌توانید درون چای یا ماست بریزید یا برای پختن غذاهایی همچون ماهی یا سرخ‌کردنی ها از آن استفاده کنید.

سیر

سیر چربی سوز است

با اینکه بوی سیر ماندگار است و برای بقیه می تواند آزاردهنده باشد، اما توصیه می کنیم حتما سیر را به مصرف روزانه خود اضافه کنید. تحقیقات اخیر ثابت کرده اگر هر روز سیر بخورید، علاوه بر ضدعفونی شدن بدن، چربی‌های اضافه آن نیز سوزانده می شوند. سیر را در بیشتر غذاها می توان ریخت و مصرف کرد.

فلفل سیاه

فلفل سیاه خاصیت چربی‌سوزی دارد.

فلفل سیاه نیز همچون زنجبیل، خاصیت چربی‌سوزی دارد. فلفل سیاه مانع از اضافه شدن وزن می شود. بنابراین، بهتر است آن را به مصرف روزانه خود اضافه کنید. فلفل سیاه را درون غذاها، ماست، پنیر، غلات یا جو بریزید و میل کنید.

هل

هل از دیگر چربی‌سوزهای گیاهی است

این دانه های خوش بو که موجب خوش عطر و خوش طعم شدن چای سیاه می شوند، از دیگر چربی‌سوزهای گیاهی هستند. هل با افزایش میزان سوخت و ساز بدن به لاغر شدن کمک می کند. در کشوری همچون هند، هل، دارچین، سیر، جوزهندی و زنجبیل برای تهیه کاری خانگی استفاده می شوند. شما برای طعم دار کردن مرغ یا گوشت هم می توانید از هل استفاده کنید.

شیر دندان

شردندان موجب کاهش نفخ شکم می شود

شاید خیلی از مردم شیردندان را یک علف هرز و بی ارزش بدانند، اما در سال های اخیر آشپزهای زیادی در سراسر دنیا از آن در تهیه غذاهای خانگی خود استفاده می کنند. این ریشه گیاهی علاوه بر عطر خوبی که دارد، خاصیت درمانی هم دارد. از جمله باید به کاهش نفخ شکم اشاره کرد. در کنار خاصیت لاغرکنندگی، نیاز به استفاده از قرص های ویتامین A، ث و E را از بین می برد. همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی آهن و پتاسیم است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

توضیح لینک توضیح لینک

چند رسانه ای

هر گونه کپی برداری از مطالب بدون درج منبع ، شرعا ، عرفا ، اخلاقا ، وجدانا ، حـلال است. میتونید با خیال راحت کپی کنید