// ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۳۱

۶ سفر یک روزه از ونیز

ونیز شهر فوق‌العاده‌ای است، اما ممکن است زمانی فرابرسد که توریست‌ها بخواهند در سفرشان تنوع ایجاد کنند، حتی شده برای یک روز! هنگامی که بحث چند ساعت خارج شدن از ونیز به میان می‌آید، چند گزینه پیش رو داریم. تنها کافی است که سوار قطار شویم یا در یک تور ثبت نام کنیم تا به مناظر زیبای جنوب کوه‌های آلپ برسیم که به دولومیتِ شناخته شده‌ است. همچنین می‌توانیم به سواحل جنوبی ایتالیا و به شهرهای کوچک با تاریخچه و زیبایی فوق‌العاده برسیم. در ادامه به خلاصه‌ای از بهترین سفرهای یک روزه از ونیز می‌پردازیم.

۶. راوِنّا

ravenna-cityکلیساهای قدیمی راونا که قدمت برخی از آنها به 1500 سال می‌رسد، دلیل بسیار خوبی برای یک سفر دو ساعته از ونیز است. این کلیساها دارای برخی از بهترین موزاییک کاری‌های روم شرقی در اروپا است. بخش مرکزی شهر در میان عابران پیاده و دوچرخه سواران پرطرفدار است چرا که آنها می‌توانند اندکی مکث کنند تا کلیسای باسیلیکا در سن ویتاله با موزاییک کاری‌های شگفت انگیز مانند صحنه‌های نقاشی‌های قدیمی؛ پیازا دل پوپولو، میدان اصلی شهر که قدمت آن به 1500 میلادی بازمی‌گردد؛ بازار پوشیده‌ی رنگارنگ مارکاتو کوپرتو برای خرید خوراکی و ساختمان ماسلوم دِ گالیا پلاچیدیا با موزاییک کاری‌های فوق‌العاده را ببینند.

۵. پادوآ

Padua-Prato-Della-Valle-Padua-Veneto-Italyممکن است پادوآ، سفری یک روزه از ونیز، قدیمی‌ترین شهر در شمال ایتالیا باشد که در قرن ۱۲ پیش از میلاد توسط اهالی تروا کشف شده است. جدا از تاریخ، جذابیت اصلی این شهر کلیسای اسکرووِگنی، محل نقاشی‌های دیواری توسط جیوتو در سال‌های آخر زندگی‌اش است؛ این نقاشی‌های دیواری شاهکار نقاشی قرن ۱۴ به شمار می‌روند. هنر حیرت‌انگیز، همچنین مجسمه‌ی اسب توسط دوناتلو را نیز می‌توان در باسیلیکا دِ سنت آنتونیو یافت که بازدیدکنندگان را از سال ۱۸۳۱ به خود جلب می‌کند.

۴. ویچنزا

Vicenzaتنها ۶۰ کیلومتر دورتر از ونیز شهر تاریخی و بین‌المللی ویچنزا قرار دارد. این شهر به معماری‌اش شناخته شده، مخصوصا ساختمان‌های آندرئا پالادیو که معمار چندین ساختمان از جمله تیاترو اولیمپیکو (مشهورترین اثرش) است. بازدیدکنندگان می‌خواهند در بخش تاریخی شهر قدم بزنند و از موزه‌ها، گالری‌های هنری و میدان‌های شهر مانند پیازا دِی سیگنوری (که هم چنین توسط پالادیو طراحی شده است) دیدن کنند. تنها کمی بیرون از شهر، ویلا روتوندا، مهم‌ترین بخش و تنها دلیل بازدید از ویچنزا، قرار دارد. این ساختمان که در سال ۱۵۹۱ و توسط پالادیو طراحی شده، دارای تمام ایده‌های انقلابی درون یک ساختمان است. داخل ساختمان با هماهنگی نمای بیرونی آن، حیرت انگیز است که توسط نقاشی‌های دیواری صحنه‌های طبیعی از زندگی روزمره‌ی مردم شهر تزیین شده است

۳. وِرونا

verona-1بازدیدی کوتاه از شهر ورونا برای طرفداران شکسپیر یک امر ضروری است، چرا که داستان‌های رومئو و ژولیت، دو مرد ورونایی و رام کردن پتیاره در این شهر اتفاق افتاده‌اند. با این حال، محل‌هایی که به این داستان‌ها مربوط هستند، تحت پوشش کلیسای سن زنو ماگیوره قرار دارند که توریستی‌ترین جاذبه‌ی ورونا است. جذابیت دیگر این شهر پونته اسکالیگرو است. پلی که در قرن یکم ساخته شده و پس از  تخریبش در جنگ جهانی دوم، دوباره بازسازی شده است. با این حال، مشهورترین ساختمان در ورونا، میدان مسابقات است که یکی از بزرگ‌ترین آمفی تئاترهای رومی بوده و با وجود نمای خارجی رو به تخریبش امروزه نیز کاربرد دارد. این ساختمان در قرن یکم میلادی به شکل بیضوی بنا شد، و سومین آمفی تئاتر بزرگ دنیا است که در برابر گذر سال‌ها دوام آورده است. ورونا با ونیز ۱۱۴ کیلومتر فاصله دارد و می‌توان به سادگی با ماشین و قطار به آنجا رسید.

۲.دولومیتس

dolomites-blog12شهر دولومیتس به عنوان یکی از بلندترین نقاط آلپی اروپا شناخته شده است. با این که قله‌های قرمز رنگ دولومیتس بلندترین کوه‌های ایتالیا نیستند، اما به جرات می‌توان گفت که زیباترین آنها هستند. یکی از بهترین جاهای لذت بردن از آلپ، کورتینا دِ آمپزو است که میان افراد ثروتمند و دوستداران ورزش‌های زمستانی پرطرفدار است. فیلم پرطرفدار پلنگ صورتی در سال ۱۹۶۲ در این مکان فیلم برداری شد. دولومیتس هم چنین در میان طبیعت‌گردانی که می‌خواهند مسیرهای بسیار این منطقه را درنوردند، پرطرفدار است. چشم اندازهای فوق‌العاده این شهر تنها ۱۶۰ کیلومتر دورتر از ونیز چشم به راه بازدیدکنندگان هستند.

۱. جزایر مردابی

colorful-buranoمرداب ونیز پر از جزیره‌های زیبا است که شمالی‌ترین جزایر مانند مورانو، بورانو و توروچلو از بقیه شهرت بیشتری دارند. مورانو برای صنعت شیشه سازی مشهور است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند به تماشای مغازه‌ها و کارگاه‌های هنرمندان مشغول به کار را در کنار چندین کلیسای تاریخی بنشینند. بورانو جزیره‌ی ماهیگیران است که همچنین برای صنعت تورسازی و خانه‌های رنگارنگش نیز شناخته شده است. زمانی جزیره‌ی توروچلو از ونیز بزرگ‌تر بود؛ اما امروزه جزیره‌ای آرام و سبز است که شهرت کلیساهای رومی‌اش مانند کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا شهرت جهانی دارند. این جزایر توسط اتوبوس دریایی به یکدیگر و ونیز متصل می‌شوند. منبع: touropia  

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.