// ۱۹ بهمن ۹۶ ، ۱۱:۱۶

پیری زودرس، اکنه، جوش و التهابات پوستی می تواند از بدترین کابوس ها برای هر انسانی بشمار برود. فارغ از اینکه در بعضی مواقع، برخی بیماری ها موجب خراب شدن پوست می شوند، باید بدانید که تغذیه نقش اساسی در این امر دارد.

وقتی غذاهای چرب، مملو از قند یا نمک مصرف می کنید، به طور غیرمستقیم پوست صورت خود را در معرض انواع عارضه ها می گذارید. برای اینکه بدانید غذاهای مختلف چه اثراتی روی پوست شما دارند از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

گوشت‌های فراوری شده

گوشت های فراوری شده حاوی سدیم فراوانی هستند

یکی از مقصرهای اصلی ورم صورت پس از صرف غذا در رستوران ها و کافه ها، مصرف گوشت فراوری شده است. این گوشت ها عموما حاوی سدیم فراوانی هستند. از آنجا که نمک زیاد موجب پف کردن صورت می شود، بنابراین پس از مصرف بیکن، ژامبون و دیگر گوشت های فراوری شده صورتتان پف خواهد کرد.

همچنین این گوشت ها حاوی نیتریت هم هستند. نیتریت سبب آسیب دیدن کلاژن و کسشانی پوست انسان می شود. در آخر هم بگوییم که گوشت فراوری شده می تواند با شکستن عناصری که موجب حفظ جوانی هستند، سبب بروز پیری زودرس شود.

برای پیشگیری از اثرات منفی این محصولات روی پوست صورت خود تا حد امکان از مصرف آن ها پرهیز کنید و به ندرت سراغ این گوشت ها بروید.

آب‌میوه‌های صنعتی

آب‌میوه های صنعتی حاوی قند زیادی هستند.

تقریبا همه آب‌میوه دوست دارند. مخصوصا اینکه همه تصور می کنیم که ضررش کمتر از نوشابه و ماءالشعیر است. اما باید توجه داشته باشید که آب‌میوه های صنعتی حاوی قند زیادی هستند. این قند می تواند موجب شکسته شدن کلاژن پوست شده و آن را زبر و خشک کند.

همچنین، آب‌ میوه صنعتی فیبر هم در خود ندارد و در نتیجه هیچ فایده ای برای پوست شما نخواهد داشت. جالب است بدانید شربت آبلمیو یا لیمونادهایی که در روزهای گرم تابستان می نوشید و از طعم آن لذت می برید، برای پوستتان بسیار مضر است.

شما می توانید سبزیجات و میوه ها را به صورت اسموتی تهیه کرده و بنوشید تا همه مواد معدنی و ویتامین هایی که برایتان مفید هستند را نیز وارد بدن خود کنید. البته برای دریافت ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید بهتر است میوه ها را به صورت طبیعی مصرف کنید.

لبنیات

شیر گاو حاوی هورمون هایی است که موجب تحریک غدد چربی می شود

اگر در نتیجه مصرف لبنیات جوش می زنید، این اطلاعات شاید برایتان مفید باشد. اول اینکه شیر گاو حاوی هورمون هایی است که موجب تحریک غدد چربی می شود و در نتیجه، پوست بیشتر از حد طبیعی چرب می شود. در نهایت ممکن است برخی پوست ها به صورت جوش و اکنه به آن واکنش نشان دهند.

دوم، شیرهایی که امروز در فروشگاه ها عرضه می شوند اغلب کیفیت بسیار پایینی دارند. برخی از دامداران گاوهای خود را با ذرت و لوبیای سویا تغذیه می کنند. به همین خاطر در روند پاستوریزه سازی، شیر آسیب می بیند و کیفیتش تنزل می یابد. همه این موارد، شرایطی را برای بروز اکنه در پوست ایجاد می کنند.

همچنین باید بدانید که ۷۵ درصد جمعیت جهان به لاکتوز حساسیت دارد و ممکن است این آلرژی را به صورت اکنه یا اگزما بروز دهند.

اگر متوجه شدید که به شیر پاستوریزه گاو حساسیت دارید، شیر محلی یا شیر بز را جایگزین آن کنید.

غلات صبحانه

سریال صبحانه سبب افزایش حساسیت پوست، بروز اکنه و خارش در پوست می شود.

سریال یا غلاتی که به همراه شیر برای صبحانه مصرف می شوند نیز برای پوست ضرر دارند. بیشتر سریال های آماده که در فروشگاه ها عرضه می شوند، کاملا طبیعی نیستند و عموما از موادی تهیه می شوند که به آن ها اصطلاحا «جانداران دستکاری‌شده ژنتیکی» می گویند.

این مواد سبب افزایش حساسیت پوست، بروز اکنه و خارش در پوست می شوند. همچنین مرحله ای موسوم به اکستروژن در ساخت و تولید سریال صبحانه وجود دارد که برای بدن انسان مضر و سمی است. همچنین باید بدانید که این مواد حاوی ویتامین های مصنوعی هستند که بدن نمی تواند از آنها بهره بگیرد.

اگر به مصرف غلات صبحانه عادت کرده اید، دست‌کم گزینه هایی را انتخاب کنید که کمتر از ۵ گرم شکر دارند. همچنین به میزان پروتدین موجود در آنها هم توجه داشته باشید. مواد تشکیل دهنده سریالی موردنظر را بخوانید تا دست‌کم ۲ یا ۳ ماده مغذی در آن وجود داشته باشد.

کیک‌های برنجی

کیک‌های برنجی همچنین سبب بروز اکنه و جوش در صورت می شوند

شاید برایتان عجیب باشد که غذای سالمی همچون برنج می تواند برایتان مضر باشد. کیک‌های برنجی سبب بروز چروک روی پوست انسان می شود. همچنین روی عملکرد صحیح مغز نیز تاثیر منفی دارد. بعلاوه، مصرف برنج زیاد موجب افزایش وزن و چاقی موضعی می شود.

اگر برچسب مواد غذایی درج شده پشت پاکت بسته‌بندی کیک های برنجی که در فروشگاه ها عرضه می شوند را بخوانید، متوجه خواهید شد که این محصولات هیچ نوع ماده مغذی ندارند.

کیک‌های برنجی همچنین سبب بروز اکنه و جوش در صورت می شوند.

البته اگر کیک برنجی دوست دارید، نمونه هایی را انتخاب کنید که حاوی دانه کتان، جوانه گندم، گوشت بوقلمون، گوجه فرنگی یا دیگر سبزیجات مفید باشد تا دست‌کم مواد مغذی سالمی همچون چربی‌های غیراشباع، کلسیم یا آهن به بدنتان برسد.

سوشی

مصرف سوشی سبب بروز اکنه و پیری زودرس پوست می شود

سوشی این روزها در ایران هم رواج زیادی پیدا کرده است، اما آیا می دانید این غذای کره ای سبب بروز اکنه و پیری زودرس پوست می شود؟

سوشی حاوی مقدار زیادی نمک است؛ یکی از دشمنان اصلی سلامت که موجب کم‌آبی و تیره شدن پوست می شود. لازم است بدانید غذاهای شور باعث جذب آب توسط سلول ها می شود و در نتیجه صورت فرد پف کرده به‌نظر خواهد رسید.

برنج نیز حاوی مقدار زیادی گلیسمی است که رطوبت و گردش آب در پوست بیرونی را متوقف می کند و در نتیجه سبب خشکی پوست و ظهور پیری زودرس می شود.

جولین مور نخستین فردی بود که در اثر مصرف زیاد سوشی به پوست پیر و فرسوده او «صورت سوشی» لقب دادند.

در صورت مصرف سوشی، توصیه می کنیم حتما پس از آن آب زیادی بنوشید، صورت خود را ماساژ دهید، به اندازه کافی بخوابید. همچنین، برای پیشگیری از تجمع مایعات در صورت، از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.