// ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۲۹

چهار مورد از زیباترین جزیره‌ های اسپورادس یونان

طبق افسانه‌ها خدایان، جزیره‌های اسپورادس را با پرتاب کردن سنگ‌های رنگی در دریای اژه ساخته‌اند. این افسانه در نام این جزیره‌ها "اسپورادس" به معنی "پراکنده" و در رنگ تپه‌های سرسبز، آب‌های آبی کبود و سواحل شنی‌اش منعکس شده است. مجمع‌الجزایر اسپورادس که در شرق سواحل یونان قرار دارد، دارای چهار جزیره است که هر کدام تجربه‌ی سفری منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. از اسکیاتوس پرهیاهو با سواحل زیبا و زندگی شبانه‌ی فعالش تا مناظر بدیع جزیره‌ی اسکایروس دورافتاده، اسپورادس جاذبه‌های خاصی برای ارائه به بازدیدکنندگان در جستجوی تفریحات به یادماندنی در جزیره دارد.

  1. آلونیسوس

Alonissosجزیره آلونیسوس که به اندازه‌ی جزایر دیگر این مجمع‌الجزایر اسپورادس توسعه یافته نیست، برخی از جاذبه‌های طبیعی را به رخ می‌کشد و با وجود مسیرهای گسترده‌، ماجراجویان را به خود جذب می‌کند. همانند مرکز پارک ملی آبی، آب‌های حفاظت شده‌ی اطراف آلونیسوس شفاف است. ساحل سنگ ریزه‌ای مگالی آموس برای شنا کردن فوق‌العاده است و با اینکه این ساحل نزدیک پاتیتیری، بندر اصلی جزیره، قرار دارد، بازدیدکنندگان اغلب در ساحل تنها هستند. با نمایشگاه‌هایی که فرهنگ محلی را نمایش می‌دهند، موزه‌ی سنتی آلونیسوس در پاتیتیری، ارزش بازدید دارد و ورودی‌ آن نیز رایگان است. قایق‌های تفریحی روی جزیره مسافران را به جزایر کوچک اطراف می‌برند، مانند کیرا پاناگیا، که منزلگاه صومعه‌های قرن دهم میلادی است و به تازگی بازسازی شده‌اند.

  1. اسکایروس

Skyrosاسکایروس، جنوبی‌ترین و بزرگترین جزیره‌ی اسپورادس،  مکانی متناقض به نظر می‌رسد. موقعیت مرکزی‌ آن در دریای اژه، جزیره را تبدیل به مرکزی دریایی برای خط طولانی تمدن کرده، اما خود اهالی اسکایروس چندان به کنار دریا نمی‌روند. در حالیکه بیش از 300 کلیسا در این جزیره وجود دارد، اکثر آنها خصوصی هستند. با اینکه این جزیره دارای سواحل زیبای زیادی است، امکانات رفاهی لوکس موجود در دیگر جزایر یونان را ندارد. حتی مناظر جزیره نیز ترکیب نامتجانس کوه‌های سنگی، جنگل و زمین‌های کشاورزی است. با وجود قلعه‌ی مربوط به قرن 13 میلادی، روستای مربوط به عصر برنز، یک صومعه‌ی مربوط به روم شرقی و یک سیاهچال ونیزی، ماجراجویی در تاریخ فرهنگی متنوع و منحصر به فرد جزیره بخشی از جذابیت‌های سفر به اسکایروس است.

  1. اسکوپلوس

Skopelosجزیره‌ی دوست داشتنی اسکوپلوس پرجمعیت‌ترین جزیره‌ی اسپورادس است و بومیان آن برای حصول اطمینان از اینکه جمعیت روزافزون این جزیره‌ی توریستی منابع طبیعی این جزیره را از بین نمی‌برند، مُصر هستند. این تصمیم زمان فیلمبرداری فیلم “Mamma Mia!” در سال 2008، که زیبایی‌ها و جذابیت‌های این جزیره را به جهانیان نشان داد، در بوته‌ی آزمایش قرار گرفت. باوجود هجوم بازدیدکنندگان جدید، اسکوپلوس یکی از زیباترین جزایر دریای اژه باقی مانده و مملو از سواحل زیبا، بیش از 350 کلیسا و مجموعه‌ای از رستوران‌های دنج، کافه‌های ساده و هتل‌های کوچک است. خانه‌های سفید کنار تپه که مزین به تزئینات رنگی است، به زیبایی اسکوپلوس آفتابی می‌افزاید.

  1. اسکیاتوس

skiathosاسکیاتوس، نزدیک‌ترین جزیره‌ی اسپورادس به خشکی یونان و یکی از در دسترس‌ترین جزایر برای بازدیدکنندگان است. با بیش از 50 ساحل و مجموعه‌ی وسیعی از هتل، رستوران و کافه‌ها، پرطرفدارترین منطقه‌ی توریستی در اسپورادس است. اکثر افراد برای سواحل زیبا به اسکیاتوس می‌آیند و در این جزیره سواحل شنی زیبا و طولانی‌ای برای آنها وجود دارد. سواحل جنوبی آب آرامی دارند که برای شنا و ورزش‌های آبی مانند کایاک‌سواری و قایق پارویی فوق‌العاده هستند. سواحل شمالی اسکیاتوس که به وسیله‌ی باد جارو شده‌اند، چندان پرهیاهو نیستند. درون این سواحل شمالی که تنها توسط قایق قابل دسترسی هستند، نزدیک به چندین غار دریایی زیبا وجود دارد که ارزش ماجراجویی دارند.

منبع: Touropia

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.