// ۰۴ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۶

ما یکی از طرفداران سرسخت وقت گذرانی برای غذا و غذا خوردن هستیم. غذا خوردن یکی از مهم ترین کار هایی است که در طول روز انسان ها انجام می دهند٬ بنابراین برای سلامت جسمی ٬ ذهنی و روحی مهم و ضروری است که برای غذایی که می خوریم و انتخاب مواد تشکیل دهنده ی آن وقت بگذاریم تا از وعده ی غذایی خود بیشترین استفاده را ببریم. اما همه ی ما می دانیم بعضی از شب ها شما گیج می شوید و می خواهید یک دستور غذایی ساده و کاربردی  و البته خوشمزه داشته باشید که به سلامتی شما هم صدمه نزند.  بنابراین ما برای شما ۲۵ مورد از بهترین غذا هایی که بر پایه سبزیجات تهیه می شوند را آماده کردیم. یک نکته ی بسیار جالب در مورد این غذاها این است که می توان تمام آن ها را در وقت بسیار کمی  تهیه کرد. در ادامه با سایت سرگرمی چفچفک همراه باشید 

۴-  املت سیب زمینی  با پیاز و فلفل

این املت از آن دسته غذاهایی است که  مواد داخل آن را به راحتی و بسته به سلیقه ی هر فرد می توان تغییر داد٬ که این یک ویژگی بسیار خوب برای این غذا حساب می شود. شما می توانید در کنار این املت و سیب زمینی های کبابی که بر روی چیده شده٬ هر مزه ای که می خواهید به آن اضافه کنید٬ سبزیجات٬ گوجه فرنگی و البته با کمی پنیر چدار تند این غذا بی نظیر خواهد شد. مزه دار کردن این غذا با کمی آویشن و پیازچه این غذا را به یک صبحانه یا نهار کامل تبدیل خواهد کرد.. باقیمانده ی این غذا را می توانید در فویل بپیچید و برای گرم کردن در فر قرار دهید. حتی می توانید این غذا را سرد میل کنید.

,سبزیجات, غذا, رسپی,[categoriy]

Credit: Jaymi Heimbuch

زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

زمان طبخ: ۱۰ دقیقه

زمان کل: ۳۰ دقیقه

مناسب برای ۴-۶ نفر

مواد لازم

  • ۱ سیب زمینی بزرگ  رسیده
  • ۲ قاشق بزرگ روغن زیتون
  • ۱ پیاز متوسط خورد شده
  • نصف یا فلفل سبز و یا هر فلفل دیگری بسته به سلیقه ی خودتان
  • ۲ قارچ بزرگ تکه شده
  • ۴ تخم مرغ 
  • نصف فنجان پنیر چدار رنده شده
  • نمک دریایی به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

,سبزیجات, غذا, رسپی,[categoriy]

Credit: Jaymi Heimbuch

طرز تهیه

۱ – فر را در دمای ۲۳۰ درجه سانتی گراد یا ۴۵۰ درجه ی فارنهایت تنظیم کنید

۲- سیب زمینی را به قطعه های نیم سانتی متری ببرید٬ سیب زمینی ها را در یک سینی و بر روی یک کاغذ روغنی نسوز مخصوص طبخ و پز قرار دهید و فاصله ی لازم را به سیب زمینی ها بدهید تا بتواند به خوبی پخته شود. در پایان قبل از قرار دادن آن ها در فر با روغن زیتون آن ها را چرب کنید تا نسوزند و کمی فلفل و نمک به آن بزنید تا مزه دار شوند. سیب زمینی ها را در فر قرار دهید و طلایی رنگ شود٬ این زمان حدود ۱۰ دقیقه خواهد بود. حال با احتیاط سیب زمینی ها را از فر خارج کنید و پشت و رویشان کنید. دوباره در فر قرار دهید تا هر دو طرف سیب زمینی ها طلایی شود. حالا سیب زمینی ها را خارج کنید و دمای فر را در ۳۷۶ درجه فارنهایت یا  ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

,سبزیجات, غذا, رسپی,[categoriy]

Credit: Jaymi Heimbuch

۳-  روغن زیتون را در یک تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. پیاز و سیب زمینی  را به آن اضافه کنید تا کمی نرم شوند. حالا قارچ ها را اضافه کنید تا طلایی شوند.

۴-  تخم مرغ ها در یک کاسه ی بزرگ  ریخته و هم بزنید حالا را به آن اضافه کنید و هم بزنید. این ترکیب را در تابه ی حاوی قارچ و پیاز و فلفل بریزید. حالا زیر شعله را کم کنید تا املت به آرامی بپزد. همچنین سیب زمینی حالا را به صورت مارپیچ در کنار هم بر روی امت قرار دهید.

۵-  در  تابه را ببندید تا به آرامی بپزد. همچنین می توانید به جای اینکه تخم مرغ را بر روی شعله قرار دهید آن را در ظرفی قرار دهید و در فر با دمای ۱۹۰ درجه ی سانتی گراد قرار دهید. باید اعتراف کنیم روش دوم روش بهتری است زیرا هم غذا طعم بهتری به خود می گیرد و هم ظاهری طلایی و برشته خواهد داشت. برای این کار کافی است ۱۵ تا ۱۷ دقیقه  ملت را در فر قرار دهید

,سبزیجات, غذا, رسپی,[categoriy]

Credit: Jaymi Heimbuch

۶-  غذا آماده است٬ لذت ببرید

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.