// ۲۱ آبان ۹۸ ، ۰۸:۲۰

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : خرمالو از جمله میوه‌های لذیذ پاییز است. این میوه، انواع و گونه‌های مختلفی دارد. کم کالری است، و در دو گونه‌ی گس و غیرگس وجود دارد. در بسیاری از خوراکی‌ها مانند پودینگ نیز از آن استفاده می‌شود. سرشار از مواد معدنی مانند فسفر و کلسیم و ویتامین‌هایی مانند A و C است و فواید زیادی برای بدن دارد.

۱. به کاهش وزن کمک می‌کند

یک خرمالوی متوسط در حدود ۱۸۶ گرم وزن دارد و تنها ۳۱ گرم کربوهیدرات فراهم می‌کند و تقریبا بدون چربی است. ابن دو فاکتور موجب می‌شوند تا یک میان وعده‌ی بسیار خوب برای افرادی باشد که قصد دارند وزن کم کنند.

۲. سرشار از مواد شیمیایی گیاهی است

خرمالو منبع غنی از مواد شیمیایی گیاهی مناسب – کاتچین و آنتی اکسیدان‌ها پلی فنولیک – است. کاتچین یک عامل قدرتمند ضدالتهابی است و ضدعفونی کننده است. بنابراین، در پیشگیری از واکنش‌های التهابی و عفونت‌های ناخواسته کمک می‌کند.

۳. ضدهموروئید طبیعی است

خرمالو، به‌ویژه خرمالوی ژاپنی، دارای خواص ضد هموروئیدی است. هیچ تعجبی نیست که از زمان‌های قدیم، برای کنترل خونریزی شدید زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

۴. برای سیستم گوارش سالم مفید است

فیبر برای حرکات خوب روده مفید است. استفاده‌ی منظم از خرمالو سرشار از فیبر به بهبود مشکلات مرتبط با حرکات روده مفید است، بنابراین، مسیر را برای حفظ یک سیستم گوارش سالم هموار می‌سازد. تانین موجود در خرمالو، به تنظیم حرکات روده می‌پردازد، و بنابراین شما را از شر اسهال خلاص می‌کند. و به حفظ یک سیستم گوارش سالم کمک می‌کند.

۵. برای دیابت مفید است

کسانی که از دیابت رنج می‌برند مستعد گرسنگی هستند. سرشار از فیبر است، و برای از بین بردن گرسنگی خوب است. خرمالو سطح قند خون را نیز تنظیم می‌کند.

۶. برای فشار خون بالا مفید است

سدیوم، وقتی در رژیم غذایی گنجانده شود، می‌تواند فشار خون بالا ایجاد کند. خرمالو دارای سطوج پایینی از سدیوم است. از این رو، به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی کم سدیوم برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است.

۷. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

خرمالو منبع غنی از ویتامین C است و وقتی به‌صورت منظم در رژیم غذایی متعادل مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند سطح ایمنی بدن را ارتقا دهد. بنابراین، به‌عنوان یک سپر در برابر سرماخوردگی عادی، آنفولانزا و همچنین عفونت‌های مختلف ریه، از جمله آسم است.

۸. به مقابله با سرطان کمک می‌کند

خرمالو منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها است، و  به کاهش رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این رادیکال‌های آزاد می‌توانند موجب تخریب سلول‌ها شود و سرطان را تحریک کند. وجود ویتامین A و همچنین اسید بتولینیک، خواص مبارزه با سرطان آن را تقویت می‌کند.

۹. دید را بهتر می‌کند

خرمالو حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A است. و این یک واقعیت است که ویتامین A توانایی بهبود دید را دارد.

۱۰. به بهبود تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند

مس موجود در خرمالو، به جذب آهن مناسب کمک می‌کند. در عوض به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

۱۱. درمان طبیعی سکسکه است

خرمالو در طب چینی برای درمان سکسکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۲. سلامت کبد را حفظ می‌کند

خرمالو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است، که رادیکال‌های آزاد خطرناک را در بدن‌مان را پاکسازی می‌کنند. همچنین تأثیر مواد سمی را کاهش می‌دهد و از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند. این امر در نهایت به یک بدن سم‌زدایی شده و کبد سالم می‌انجامد.

۱۳. احتباس آب را کاهش می‌دهد

خرمالو ذاتا ادرارآور است، و می‌تواند احتباس آب را متوقف کند و میزان جریان ادرار را از کلیه‌ها افزایش دهد. پتاسیم آن بالا است و از دفع مواد معدنی در زمان ادرار جلوگیری می‌کند.

۱۴. انرژی‌زای خوبی  است

آب خرمالو به خاطر محتوای پتاسیم بالای آن و قندی که در آن وجود دارد یک انرژی‌زای طبیعی است. مصرف یک لیوان آب خرمالو می‌تواند بلافاصله انرژی لازم برای فعالیت قدرتی را فراهم کند. همچنین گزینه‌ی خوبی برای رفع خستگی و استرس است.

۱۵. عفونت‌ها را از بین می‌برد

خرمالو منبع غنی از مواد شیمیایی گیاهی از جمله آنتی اکسیدان‌های پلی فنولیک و کاتچین است. این موارد به خواص ضد التهابی میوه مرتبط هستند، که در نهایت به جلوگیری از حمله‌ی بیماری‌های عفونی کمک می‌کند.

۱۶. سرشار از منیزیوم است

منیزیوم به حفظ یک بدن سالم کمک می‌کند. منیزیوم، گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد. سرشار از آب است و به حل شدن سنگ کلیه کمک می‌کند.

۱۷. کلسترول بد را کاهش می‌دهد

اگر به مشکل کلسترول بد دچار هستید باید بدانید که خرمالو در این زمینه معجزه می‌کند. می‌تواند سطح LDL را کاهش دهد و به سلامت عروق و جریان خون منجر می‌شود.

۱۸. از مشکلات تیروئید جلوگیری می‌کند

مشکلات تیروئید پیچیده هستند، ولی به‌خاطر غنی بودن خرمالو از ید، می‌تواند یک منبع طبیعی و ایمن برای جلوگیری از اختلال‌های سلامتی مرتبط با تیروئید باشد. اگرچه این میوه اثرات شدیدی ندارد، ولی پیشنهاد می‌شود پیش از مصرف این میوه‌ی کم کالری  با پزشک‌تان مشورت کنید

۱۹. مو را سالم نگه می‌دارد

خرمالو حاوی مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، B و C است که محرک رشد و سلامت مو هستند.

۲۰. از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند

خرمالو حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که یک ضد آفتاب طبیعی است و از اشعه‌های مضر فرابنفش جلوگیری می‌کند. مصرف روزانه ۱۶ میلی گرم لیکوپن از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند و رطوبت را درون پوست نگه می‌دارند و از چین و چروک جلوگیری می‌کند.

۲۱. نشانه‌های پیری را به تعویق می‌اندازد

خرمالو یک درمان طبیعی ضد پیری پوست است. با مصرف منظم خرمالو می‌توانید پوستی سالم‌تر و جوان‌تر داشته باشید. با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کند، بنابراین نشانه‌های پیری را به تعویق می‌اندازد.

همچنینین بخوانید:

آیا درباره شایع ترین مشکل هورمونی زنانه چیزی می دانید؟

جوانسازی و درمان شل شدگی واژن بدون جراحى

۲۲. ترشح چربی را کنترل می‌کند

تولید مازاد سبوم (چربی) موجب گرفتگی منافذ پوست می‌شود و به کورک می‌انجامد. پوره‌ی خرمالو را با آب خیار ترکیب کنید و آن را روی صورت‌تان بزنید تا منافذ پوست‌تان باز شود و ترشح چربی را کنترل کند.

۲۳. پوست را روشن می‌کند

ماسک صورت خرمالو در روشن کردن رنگ پوست بسیار مؤثر است. سرشار از ویتامین A، E و کاروتن است که روشنایی طبیعی به پوست می‌بخشد. پوره‌ی خرمالو را روی صورت بزنید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.