// ۳۰ مهر ۹۸ ، ۰۰:۵۴

آموزش کار با چت روم

چگونه باید از چتروم استفاده کنیم؟

در دنیای جدید فضای مجازی یکی از ابزارهایی است که می توان از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار کرد. این ارتباط می تواند حتی خارج از مرزها باشد. افراد بسیاری بر اساس نیاز خود به گفتگو به فضای مجازی و چتروم ها پناه می برند. این نیازها را می توانند با اتصال به اینترنت و رفتن به اتاق های گفتگو فاصله را کمتر کنند.

این فضا همانطور که گفته شد مجازی بوده و با دنیای واقعی تفاوت اساسی دارد. زیرا برای برقراری دوستی خود را بی عیب نشان می دهند. البته بعضی از مشکلات همانند بیکاری، نبود سرگرمی، مشکلات اقتصادی، یا حتی مشکلات خانوادگی باعث شده که جوانان بیشتر مشتاق فضای مجازی شوند. البته دسترسی به اینترنت نسبت به قبل بسیار آسان تر شده است و همچنین نبود هویت واقعی افراد، باعث به وجود آمدن این اشتیاق شده است.

هویت افراد در این چتروم ها نامشخص است بنابراین می توان گفت که ایجاد ارتباط عاطفی در بین افراد بیشتر می باشد و شکست های عاطفی نیز بالاتر است چون افراد از واقعیت های یکدیگر خبر ندارند. البته گاهی ممکن است این روابط به دنیای واقعی جریان پیدا کند یا حتی به ازدواج ختم شود ولی در این بین دیده شده که اکثرا ازدواج های موفقی نبوده اند.

در حقیقت چت آنلاین برای جوانان اولین مکانی می باشد که احساس آزادی می کنند و مطمئنا در برابر آزادی رفتارهای غیر معمول نیز انجام می دهند. البته علاوه بر هزینه های زیادی که بایت اینترنت آن پرداخت می کنند از کار و زندگی و تحصیل خود نیز سر باز می کنند. لازم به ذکر است افرادی که در دنیای مجازی ارتباط برقرار می کنند ارتباط خود را با دنیای واقعی محدود می کنند. 

از آن جایی که محیط چت فارسی مجازی می باشد و افراد یکدیگر را نمی بینند به راحتی می توانند ابراز احساسات کنندالبته در بعضی مواقع که جرات انجام کاری را در دنیای واقعی نداریم با ارتباطات مجازی گاهی این انگیزه پیش می آید و یا حتی زمینه آن برایمان فراهم می شود. این تجربه ریسک کمتری را در پی دارد.

پس به طور مطلق نمی توان گفت که محیط چت روم ها فقط به عنوان تهدید برای جوانان می باشد آن ها می توانند از این فرصت ها استفاده کنند و درآمدهای خوبی را کسب کنند. سیاست گذاران دولت باید در مرحله اول نیازهای جوان کشور را بشناسند سپس این محیط ها را به خوبی اداره کنند. اگر این محیط ها به خوبی اداره شوند و محتوای مفید تولید کنند مطمئنا جوانان نیز از این طریق به موفقیت می رسند
نکات مثبت چت

نکات مثبت چت روم چیست؟

شما معمولا در چت شلوغ مطالبی را یاد می گیرید، اجتماعی می شوید، با دیگران به راحتی می توانید هم دردی کنید، در شهر هایمختلف دوستان جدیدی پیدا می کنید، اطلاعات شما در مورد اینترنت و چتروم بالاتر می رود. اطلاعات اجتماعی یا سیاسی تان هم بیشتر می شود. گاهی با افرادی که انرژی مثبت دارند آشنا می شوید، پس اعتماد به نفس شما هم بالاتر می رود. با دیگران به راحتی ارتباط برقرار می کنید و با رفتار آن ها به خوبی آشنا می شوید.

نکات منفی چت روم چیست؟

ممکن است در فضای چت شلوغ اطلاعات و مطالب کامپیوتر شما هک شود، ممکن است نسبت به قبل ذهن شما مشغول تر باشد وجایی برای افکار جدید نگذارد، در این ارتباطات نسبت به خانواده و اطرافیان خود سردتر شوید و ارتباط خود را محدود کنید، علاوه بر بالا رفتن هزینه اینترنت خود ممکن است با جنس مخالف دیگری آشنا شوید و به فکر خیانت باشید، در این ارتباطات بعد از مدتی متوجه خواهید شد که وقت خود را تلف کرده اید و به دلیل از هم پاشیدن خانواده حتی افسرده شده اید.

مزیت چتروم

مزیت هایی که چتروم می تواند داشته باشد چیست؟

شما در محیط چتروم می توانید به افراد زیادی در یک لحظه دسترسی داشته باشید.

برای برقراری ارتباط با افراد در دوردست ها می توانید هزینه کمتری را نسبت به تلفن یا فکس بپردازید.

این امکان وجود دارد که با افراد مختلف در سطح جهان ارتباط برقرار کنید.

برای ارسال عکس یا فایل نیازی نیست هزینه زیادی را پرداخت کنید.

معایبی که چت روم می تواند داشته باشد چیست؟

در اثر استفاده بیش از حد از چتروم ها بعد از مدتی فرد دچار اختلالات روانی یا افسردگی می شود.

افراد بسیاری در این چت روم ها وجود دارند که از اعتماد کاربران سوء استفاده می کنند و تلفات زیان باری را به وجود می آورند.

زوج یابی اینترنتی از دیگر حیله هایی است که اکنون در چترومها رواج دارد که مطمئنا اثرات خیلی بدی در روابط افراد ایجاد می کند چون هویت افراد واقعی نیست.

ممکن است افرادی برای اذیت کردن شما از طریق چتروم ها به شما نزدیک شوند تا بتوانند از شما سوژه ای خنده دار بسازند.

در صورتی که فرد از محیط های چت شلوغ به خوبی استفاده نکند مطمئنا فقط وقت و پول خود را تلف کرده است.

در این ارتباطات ممکن است برای شما مشکلات سیاسی یا اجتماعی ایجاد شود.

در چت روم ها باید به چه نکاتی توجه کنید؟

در صورتی که واقعا نیاز دارید از چتروم ها استفاده کنید.

با هر فردی که نمی شناسید و اعتماد ندارید چت نکنید.

هرگز در صحبت ها یا چت های خود اطلاعات شخصی را فاش نکنید.

در چت های خود مراقب افراد فریبکار باشید زیرا هویت واقعی ندارند.

سعی کنید با جنس مخالف در محیط چت روم آنلاین صحبت نکنید مگر اینکه او را به خوبی در محیط واقعی بشناسید.

در چت روم ها همسر واقعی خود را پیدا نکنید زیرا قابل اعتماد نیستند.

در چت های خود سعی کنید از کلمات زشت و ناسزاها استفاده نکنید.

با کسانی که به تازگی ارتباط برقرار کردید به دید شک نگاه کنید.

در این ارتباطات رمز وبلاگ، ایمیل یا سایت خود را به هیچ وجه قرار ندهید.

همچنین مشخصات فردی یا آدرس محل کار و خانه خود را در چنین چت هایی فاش نکنید.

کلام آخر

درست است که محیط های چتروم قابل اعتماد نیستند ولی شما می توانید از این محیط ها برای خود منفعت ایجاد کنید. این نکته را حتما دقت کنید که اعتیاد به این چتروم ها بسیار خطرناک است، پس مراقب باشید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.