// ۲۴ تیر ۹۶ ، ۲۲:۲۲

شگفت انگیزترین پدیده آبی دنیا، چاله آبی بلیز است که لقب عمیق ترین دریای دنیا را به دریاچه بلیز داده است. حفره ای با عمق ۱۲۵ متر که عمر آن به ۶۵هزار سال قبل، یعنی اواخر عصر یخبندان می رسد.عجیب ترین ویژگی این چاله آبی شکل منظم آن است که یک دایره کامل و بدون نقص را با قطر ۳۰۰ متر به شما نشان می دهد. یک دایره فیروزه ای شفاف که بسیاری از توریست های دنیا را برای تماشای شکل شگفت انگیزش به نزدیکی خود می کشاند.

اما این تنها دلیل سفر به کشور کوچک بلیز و دریای جالب آن نیست. برنامه های غواصی و شنا در آب های عمیق این دریاچه مهم ترین دلیلی است که پای گردشگران ماجرا جو را به بلیز باز می کند. آنها شانس این را دارند که روزانه سه بار در حفره آبی رنگ بلیز شیرجه بزنند و به اعماق این دریا سفر کنند.

عمیق ترین چاله آبی دنیا

غواصانی که از اعماق چاله آبی بلیز دیدن کرده اند، وجود غارهای تو در توی شبکه مانندی را خبر داده اند که گونه های کمیاب و عجیب و غریبی از آبزیان در آنها زندگی می کنند.

این حفره آبی در کنار جنگل های استوایی و ارتفاعات جنوبی بلیز، این کشور را تبدیل به تفریحی ترین مقصد گردشگری در شمال امریکا کرده است. بلیز (Belize) در شمالی ترین نقطه آمریکای مرکزی و در جنوب کشور مکزیک قرار دارد و کم جمعیت ترین و کوچک ترین کشور آمریکای مرکزی به شمار می رود.

عمیق ترین چاله آبی دنیا

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.