// ۰۳ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۲

“داج اوسیس” نام خودرویی از شرکت کرایسلر است که در قالب یک خودروی مفهومی با همکاری ۱۳ دانشجوی یک موسسه طراحی در مرکز کالیفرنیا ساخته شده است. به نظر می‌رسد این خودروی مفهومی نگاه کارشناسان را به خود جلب کرده است.

 به گزارش عصر ایران به نقل از “تاپ گیر”، اوسیس داج یک خودروی رودستر دو صندلی با سقف باز، که براساس مدل MX5 داج و با تفکر ترکیب خودروهای عضلانی گذشته و سرعتی و قدرتمند آینده ساخته شده است. 

 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,  خودرو     شاسی این خودرو به صورت (فیبر کربن و پلاستیک تقویت شده) CFRP و کاملا یکپارچه با بدنه ساخته شده و بهینه‌سازی‌های لازم برای امنیت در تصادفات در آن ایجاد شده است. امکان شخصی‌سازی قاب‌های کمکی شاسی در جلو و عقب وجود دارد. بنابراین می‌توان تغییراتی را در بدنه ایجاد کرد. پنل‌ها در این خودرو شناور یا قابل حذف طراحی شده‌اند.

 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,  خودرو     اما قبل از اینکه توقعات خود را از این خودرو بالا ببرید، بدانید که هیچ موتور V8 قدرتمندی زیر کاپوت این خودرو وجود ندارد و به جای آن شما شاهد یک سامانه الکتریکی هستید. تا کنون آماری در خصوص عملکردهای این خودروی ارائه نشده است. باتری‌ها، موتور و دیگر تجهزاتی که در خودروهای معمولی در زیر در موتور قرار می‌گیرند به درون فضای کابین منتقل شده‌اند و همه با فناوری نانو ساخته شده‌اند. چرخ‌ها با محورهای بلند و نمای تیز جلو یادآور مدلی از خودروهای نه چندان معروف سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ است.

 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,  خودرو     طراحان در این خودرو تلاش کرده‌اند، تا عناصر اصلی طراحی آمریکایی را حفظ کنند. ظاهر خودرو به دلیل فقدان مجراهای ورودی هوا و عناصر کلیدی آیرودینامیکی جذاب‌تر و متفاوت‌تر به نظر می‌رسد.  طراحی جانبی خودرو نیز ساده بوده و قوس‌های ایجاد شده در راستای چرخ‌ها بر زیبایی آن می افزاید. لامپ‌های LED نیز در یک محورباریک منتهی به شاسی قرار می‌گیرند.  از نظر کارشناسان این خودرو تمام قابلیت‌‌های یک خودروی رودستر و جدید را دارد. بسیاری از ارزیابان امیدوارند که هر چه زودتر شاهد نمونه‌های واقعی آن در جهان باشند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.