// ۲۴ آبان ۹۸ ، ۱۷:۳۱

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : کامران تفتی بازیگر فعال و با استعداد کشورمان متولد ۱۹ فروردین سال ۱۳۵۸ از تهران است. پدرش اردشیر تفتی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران است.

برخلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی عمار دهقان تفتی برادر او نیست.کامران تفتی تنها یک برادر به نام کیوان دارد که در عرصه موسیقی فعالیت میکند.

این بازیگر در برنامه حالا خورشید  با اجرای رضا رشید پور در واکنش به صحبت این مجری که ” کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی”  از دوا نمودن سر خود و خبر ازدواجش بعد از ماه محرم و صفر خبر داد.

بیوگرافی کامران تفتی

آغاز بازیگری

کامران تفتی فعالیت و کسب تجربه در عرصه بازیگری را از کودکی همراه با پدر خود آغاز کرد و عشق به این کار در وجودش نهادینه شد تا جایی که در سن هفت سالگی با حضور در کنار پدرش تجربه ی اولین ایفای نقش خود در تئاتر را کسب کرد.

در دوران دبیرستان همراه با دنبال کردن نمایش های بیرون از مدرسه خود مسئولیت اجرا و برگزاری تئاترهای مدرسه را نیز بر عهده داشت. او دوران تحصیلی خود را درشته ی بازیگری در مقطع لیسانس گذراند و توانست با فعالیت در تئاتر های دانشجویی  به صورت حرفه ای وارد تئاتر کشور شود.

او پس از ورود به این عرصه  و همکاری با بزرگانی چون  حمید امجد ، محمد رضایی راد ، محمد چرمشیر ، بهزاد فراهانی  ، قطب الدین صادقی و منیژه محمدی و بسیاری افراد دیگر توانست تئاتر هایی رو به روی صحنه برده و به مرحله ی اجرا در بیاورد.بسیاری از اجرا های این بازیگر همچنان به صورت حرفه ای ادامه دارد.

بیوگرافی کامران تفتی

سریال ولایت عشق به کارگردانی مهدی فخیم زاده آغاز فعالیت این بازیگر در تلویزیون بود. ازدیگر آثار این بازیگر می توان به حضور در مجموعه های تلویزیونی چون:

خواب و بیدار(۱۳۸۰) حس سوم(۱۳۸۴) بی صدا فریاد کن(۱۳۸۶) به کارگردانی مهدی فخیم زاده

خسته دلان به کارگردانی سیروس الوند(۱۳۸۷)، شمس العماره به کارگردانی سامان مقدم(۱۳۸۸)، تبریز در مه به کارگردانی محمدرض ورزی(۱۳۸۹)، دیوار به کارگردانی سیروس مقدم(۱۳۹۱)،میکائیل به کارگردانی سیروس مقدم(۱۳۹۴)،سر دلبران به کارگردانی محمد حسین لطیفی(۱۳۹۶) و حضور در مجموعه تلویزیونی از یاد رفته ها به کارگردانی بهرام بهرامیان اشاره کرد.

فیلم های کامران تفتی

در عرصه سینما نیز می توان به ایفای نقش در فیلم هایی چون: به هدف شلیک کن به کارگردانی محمد کتیرایی(۱۳۸۷)،پایان نامه به کارگردانی حامد حامد کلاهداری(۱۳۸۹)،رسوایی به کارگردانی مسعود ده نمکی(۱۳۹۱)،ماهورا به کارگردانی حمید زرگر نژاد(۱۳۹۵)،سوت دل به کارگردانی نادر طریقت( شبکه خانگی ۱۳۹۵) و…

همچنینین بخوانید:

در اینستای ستاره های خارجی چه خبر است؟

تصاویری جدید از سام درخشانی + عکس همسرش

بیوگرافی کامران تفتی

تله فیلم هایی چون:محله من،پاتوق،آن مرد،عصیان،ماه می تابد و…

و ایفای نقش در تئاتر هایی چون یادداشتی برای سهراب،خشت خام خانه، نجواهای شبانه، دایره بسته،زائر،بی شیر و شکر و… اشاره کرد که در کارنامه ی بازیگری اش بیش از پیش می درخشند.

از افتخارات کامران تفتی می توان به : نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم مرگ کسب و کار من است.

کسب جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۹۵ سین مثل سریال، نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد سال تئاتر برای نمایش نظمیه زنان و کاندیدای بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ اشاره کرد.

کامران تفتی مجری گری را با برنامه وقتشه در شبکه نسیم آغاز کرد ، شاید برخلاف بازیگری، نداشتن تجربه در این عرصه مانعی برای مطرح شدن و درخشش او در این  زمینه شد.

بیوگرافی کامران تفتی

از دیگر علاقه مندی های این بازیگر همچون برادرش حضور در عرصه هنر موسیقی است.

سیگار به همراه کیارش حسن‌زاده،تنهایی به همراه کیارش حسن‌زاده،حاشا نکن به همراه نیما نکیسا، باج،حواست بهم نیست،آلبوم عکس زمستونی تهران،تصویر خنده و … اشاره کرد.

او نیز مانند بسیاری از فعالان عرصه ی هنر فقط به داشتن یک شغل اکتفا نکرده و سعی در فعالیت در زمینه های مختلف دارد.

از دیگر مشاغل کامران تفتی می توان به همکاری با ماهنامه تبار به عنوان ناشر و رییس شورای سیاست گذاری این نشریه اشاره کرد.

خلق غذاهای جدید ، کتاب خوانی،سفر از دیگر علاقه مندی های این بازیگر جوان است که در صورت داشتن وقت کافی به آن ها می پردازد.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.